[ubuntu-hu] linux osszeomlas

Zoltán Tibenszky tzg6sa at gmail.com
2008. Jan. 13., V, 15:11:19 GMT

Gabor Burjan <buga at buvoshetes.hu> írta, 2008.01.13.:

> Szia,
>
> Hogy mi rontotta el a particios tablakat es hogy mi okozza a hibat a
> telepitoben, azt nem tudom, igy a levelnek csak egy reszere reagalnek.

Köszi a  leveled!

On Sun, Jan 13, 2008 at 02:30:55PM +0000, Zoltán Tibenszky wrote:

> azt
>
> Mi all az "Operation not supported" uzenet elott?
> Ha ugy nez ki az uzenet, hogy
>
>   cp: setting attributes for `/foo/bar': Operation not supported
>
> akkor nincs igazan nagy problema, ez annyit jelent, hogy a file-t
> atmasolta, viszont mivel a pendrive-okon altalaban FAT filerendszert
> hasznalnak, ezert ott a file tulajdonosait es jogait nem tudja
> atallitani.

Sajnos nem. "cannot create directory" vagy "cannot create regular file".
Nemcsak cp-nél, hanem mkdirnál is ezt az üzenetet kapom.
Sajnos nem is hajtódnak végre ezek az utasítások. Úgy tűnik, mintha nem
tudnék írni a lemezre.
Pedig a meghajtóra van írási jog mindenkinek.
ubuntu at ubuntu:/media$ ls -la | grep Mobil
drwxrwxrwx  1 root root  8192 2008-01-13 13:46 Mobil

mount ezt mondja:
/dev/sda1 on /media/Mobil type fuseblk
(rw,nosuid,nodev,noatime,allow_other,blksize=4096)

> -Hogy a fenébe hozhatom vissza a partíciós táblát? Hisz nem töröltem a
>
> Amikor livecd-rol bootolsz, a "sudo fdisk -l /dev/hda" mit mond?

Warning: invalid flag 0x0000 of partition table 5 will be corrected by
w(rite)

Disk /dev/hda: 80.0 GB, 80026361856 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 9729 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x00091e84

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1   *           1        1402    11261533+   7  HPFS/NTFS
/dev/hda3            1403        9728    66878595    f  W95 Ext'd (LBA)

Ezt nem tudom átszámolni, de egy kb. 10GB-os és egy kb. 50GB-os partíciónak
kellett volna maradnia és 15GB szabad helynek, amire az ubuntut szerettem
volna feltelepíteni.
Nekem már az is remek lenne, ha a hda1-ről be tudna bootolni a gépem.

Látsz valami bíztatót?
Zoli