[ubuntu-hu] Egér kezelés hiba?

zfox zfox at freemail.hu
2008. Jan. 9., Sze, 09:50:43 GMT

Sziasztok

Még csak most regeltem a listára pedig már egy hónapja Ubuntuzok (7.10)
- ismerkedem a rendszerrel (egyébként is kezdő linuxos vagyok).
Előre is bocsi, ha nem ide illik a kérdésem.
Az a problémám hogy néha, némelyik programnál
(firefox, chm viewer, pdf viewer, Open office)
a középső egérgomb görgetésekor vagy húzásnál (lenyomott ball egérgombbal)
képes kifagyni a rendszer de totálisan (reset).
Próbáltam egereket cserélni vagy 4szer de mindig előjött előbb-utóbb.
(infrát, görgőst, usb-t, ps-t variálva, sorost nem birtam szerezni)
Viszont más progiknál meg nem volt hiba eddig (opera, gnome office,
firebird stb.).
Mi lehet a probléma esetleg az egér,  vagy a progik vannak rosszul
configolva,
vagy ez egy ubuntubug? Mit csináljak?
Azt megnéztem hogy nem-e  más miatt fagy de nem látszik.
(a rendszerfigyelőben a processzor még nem ment sose huzamosabb ideig 35%
fölé, kipróbáltam a fagyáskor is - már telepítés után kikapcsoltam az
indexelő bugos progit is)

A gép configja:
Asrock alaplap integrált Intel GMA videovezérlő, M520 Intel proc, 2G
RAM, 120 G 2,5" winyó, 17" monitor.
(áramtakarékos gép volt a cél, mert soha nincs kikapcsolva)

Telepítve:
Ubuntu 7.10. gnome, kde, xcfe ablakkezelővel, compiz (minden megy)

Használom:
web,email,torrent, skype, office, weblapkészítés, monodevelop, média stb.

(a telepítés után (és közbe is) minden egyből működött, mindent hardvert
felismert, semmi gond nem volt
és most sem lenne csak néha az egér, - vagy nem az egérrel van baj?)

Olvastam fórumokon egér problémákat de azok mások voltak.
Nekem működik az egér, de néhány proginál csak részben sajna.

Előre is köszi a segítséget.

üdv all