[ubuntu-hu] USB - soros átalakító gond

Peter Bozzay altbpeti at gold.uni-miskolc.hu
2008. Feb. 19., K, 15:02:05 GMT

Sziasztok!

Új vagyok itt a listán, de azért Ubuntut (és más disztribeket is) láttam
  már párszor az elmúlt években - örök kezdőként. :-)
Egy desktop gépet kiváltó notebookon (NEC Versa P570) szeretnék
lehetőleg teljesen az Ubuntura (+wine) berendezkedni, ami az általam
használt spec. fejlesztő hardverek és szoftverek miatt még kérdéses, de
az alábbi eszköz beüzemelése máris nagyon sokat segíthetne az előrelépésben:

Adott egy usb-soros konverter, FTDI chip alapú, ezt tudtommal a kernel
támogatja. Az lsusb listázza, ftdi_sio modul betöltődik, ugyanakkor
nincs /dev/ttyUSB0, ami állítólag ez az eszköz lenne. Ja, Ubuntu 7.10.
Ráadásul, bedugva az usb-be, látom a TX ledjén, hogy kb. 5s-onként
magától elküld valamit a soros irányba. Ez soros terminállal megnézve a
beállított sebességtől függően FF FF, E0 E0, FE FE, vagy valami hasonló
2 egyforma bájt.

Merre induljak, hogyan lehetne normális működésre bírni?

Üdv,
Péter