[ubuntu-hu] asztal_jogosultsag

Zoltan Tibenszky tzg6sa at gmail.com
2008. Feb. 14., Cs, 15:41:36 GMT

Sziasztok!

Amióta átállítottam a rendszer nyelvét angolra, azóta nem tudtam semmit
sem írni és olvasni az asztalomra/-ról. (pl. nincs ott egyetlen korábbi
fájlom sem, mert nem tudja megynitni) Ez igen bosszantó. "chmod 770
Desktop/ " után sem tudtam.. Állítólag nincs hozzá jogosultságom.
:~$ cd Desktop/
bash: cd: Desktop/: Permission denied
:~$ ls -la | grep Desktop
drwxrwx---  6 root      root          4096 2008-02-13 16:10 Desktop

Egy 777-es chmod után megy minden, de valami azt súgja hogy nem az a
megoldás, hogy bármelyik felhasználó tetszés szerint írhat és törölhet
az asztalomról.

A korábbi munkaasztalom:
:~$ ls -la | grep Munk
drwxr-xr-x  2 usernev usernev   4096 2008-02-14 07:57 Munkaasztal

Ezt már nevezhetjük bug-nak?

Hogyan tudnám saját magamat tulajdonosként megjelölni? Szerintem ez
lenne a végső megoldás. Esetleg más ötletek?
chmod man-jában nem leltem...

Üdv!
Zoli