[ubuntu-hu] Karakter probléma

laci60 laci60 at lajt.hu
2008. Feb. 1., P, 21:01:10 GMT

Sziasztok!
Friss még az élmény az Ubuntu Linuxról nekem de nagyon tetszik  van néhány apró problémám amire nem találtam eddig megoldást.
 Win. alatt készült  magyar ékezetes fájl neveket az ubuntum tökéletesen látja szerkesztem, mentem, stb.... nincs gond de ha feltöltöm a netre (ftp) és onnan valaki letölti windowsal ékezet problémák jönnek. Találtam megoldást rá mert wine alatt futtatom a Totalcommandert és ha azzal töltöm fel ez a probléma nem probléma.
Van erre valami más megoldás? Vagy csak az én gépemen van ez így? Ha nem akkor alapból miért nem olyan kódolást használ  az ubuntu ami ezt ki küszöböli? Persze lehet csak én toltam el valamit a telepítésnél akkor bocs de ha van egyszerű megoldás az megköszönöm.
A másik gondom.
Mióta fent van a rendszer a gépemen a filmeket nem játssza le, pontosabban elindul a film  van hangja sőt kép is van csak függőlegesen sűrűn csikós. Szinte már minden lejátszó program fent van a gépemen ki is próbáltam middel de a probléma megmaradt. Mi lehet a gond? Már próbálkoztam
kodekek installálásával is de semmi nem változott.
Előre is köszönöm a segítséget

Laci