[ubuntu-hu] spórolás az akkumulátor idővel

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Sze. 26., Sze, 19:37:28 BST

Szervusz Szervusztok !

Mindenek előtt nagyon köszönöm a gyors segítséget!

Feltettem Synaptickal a két csomagot, de grafikus felületet nem leltem a
beállításhoz.
A /etc/laptop-mode/laptop-mode.conf - ban találtam pár dolgot, amit be
mertem állítani, de nem mindenhol a várt eredményt hozta!
Azóta leteszteltem egy teljes feltöltés teljes merítés periódusban -
ami alatt csak egy kpdf-be előre betöltött dokumentumot olvastam + a
kpdf nagy memória használatra volt állítva - de észrevehetetlen volt a
laptop mód - nem laptop mód difi ... :(

Néhány kérdést had tegyek, mert googleben nem leltem választ:

Azt pl. hol kellene látnom, hogy ténylegesen vissza vette a proci
sebességét?
    Centrinom van, beállítottam, hogy akkunál a max frekvencia is
minimális legyen, de az akkumulátor kijelzője ugyanakkora várható
időtartamot mutatott  és a Rendszerfigyelő is ugyanazon %-os CPU
terhelést mutatott mindamellett, hogy valós terhelésnél is ugyanannyi
időt bírt mint a laptop-mode nélkül ...

Azt beállítottam , hogy a wincseszter használatot is szabályozza:
CONTROL_READAHEAD=1
LM_READAHEAD=300072  (elég nagy ramom van, így nyugodtan használhatja)
CONTROL_HD_IDLE_TIMEOUT=1
LM_BATT_HD_IDLE_TIMEOUT_SECONDS=20

De azt még mindig hallom, hogy zörög a gépben a merevlemez...  akkoris,
ha 1 percig hozzá sem nyúltam.
+ 1 kérdés: a laptop-mode-tools csomag hogyan hívható életre? Azzal mit
kellene csinálni?

Megpróbálom csatolni a beállító fájlt, mert lehet, hogy nem a releváns
sorokat másoltam ki.
Kérem, aki megküzdött már vele, az adjon egy-két tippet!

Köszönettel: Zoli

Name: laptop-mode_conf