[ubuntu-hu] BIOS reset softwaresen?

Takács László lacyc3 at gmail.com
2007. Sze. 9., V, 11:49:52 BST

Szia!

1. Mik ezek a portok, mi megy rajta? Ha semmi nem megy akkor telepítsd a
Firestarter-t azzal meg tudod oldani a bezárásukoat.
2. Az hogy valaki betört -e  a gépedre a fenti választól függ. Ha működik
rajta akár ideiglenesen is valami szolgáltatás, és nem voltál elég figyelmes
és nem frissítetted akkor lehet hogy valaki bemászott. Tipikusan apache az
ami ha rosszul van beállítva átjáróház. Esetleg ha nem futtatsz ilyesmit,
lehet nyomtató megosztás..stb ezen is be lehet mászkálni az ügyes
embereknek, bár nem hiszem, hardveres baj van véleményem szerint.
3.. Működés közben nem tudom kell-e az elem ami az alaplapodban van
(meríti-e). Elvileg nem, de lehet igen. Szerintem az merült le időközben és
erre reagált a biosod.
4. Nézdd meg a BIOS-ban hogy a Flash Protection vagy hasonló nevezetű, bios
tartalmát védő opció be van-e kapcsolva. Ha nem, akkor itt az alkalom hogy
aktiváldd.
5. Ha kiindulunk alapból hogy letámadtak téged, akkor kell/kellett nekik egy
program, pl. rootkit amivel vezérelnek. apt-get install chkrootkit majd
futtasd le. Persze, nem fér a fejembe minek resetelni a bios-t, de lehet
csak én vagyok lemaradva. Ha az előző pontban mondott Flash Protection be
volt kapcsolva, akkor szinte 100%-ban ki van zárva hogy szándékosan lehetne
biost resetelni.

Szvsz Nem támadott le senki, ott más baj van.

--
Takács László
lacyc3 at gmail.com