[ubuntu-hu] ext3 partíció méretének módosítása

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Sze. 4., K, 16:46:31 BST

Szervusztok!

Az előző levél lehetséges, hogy kicsit kaotikus volt... van egy képem
ami lehet világosabban megmutatja mi abaj a partícióimmal:
http://kerdes.g-zoli.fotoalbum.hu/?page=viewlarge&pictureid=489086

Szinte minden partíció le van zárva, de  ami nagyobb baj, hogy feloldás
után sem engedi növelni az ext3 méretét, akkor sem ha van kiosztatlan
terület ...
Ezen hogyan lehetne segíteni (teljes formatálás nélkül) hogy
- sda4 és sda1 ne módosuljon
- maradjon a swap
- / mérete csökkenjen (ezt az egyet tudnám megcsinálni ... csak félő,
hogy a maradék hellyel sem tudok mit kezdeni majd ... )
- /home mérete nővekedjen a máshonnét leválasztott területtel ...

Ha leválasztok a /-ből 30Gb-ot és új sda9-ként ext3-at hozok létre, az
ugye csatolható lesz a /home-ba az sda7 mellé ??? (erre próbáltam
rákeresni googleban, de nem találtam erre vonatkozó 'tiltást' ... )

Köszönettel előre is : Zoli