[ubuntu-hu] Ubuntu és Xubuntu egy-egy partíción

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Sze. 2., V, 18:47:09 BST

Szervusztok!

Találtam egy jó megoldást
<http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=35087>a teljes rendszer
biztonsági mentésére, de ezt nem merem a fő rendszeren kipróbálni elsőre.
Ezért arra gondoltam egy üres partícióra felteszem a Xubuntut és azt
betömörítem, s ha sikerül visszaállítani, akkor ezzel a módszerrel fogok
biztonsági mentéseket végezni.
DE
Sajnos elakadtam a telepítésben! A Grubot nem tudta telepíteni. :(
megadtam Advanced-be a grub helyét (hd(0,4)) megadtam sd(0,4)-el is egy
másik próbálkozásban. Felmásolt minden fájlt ezt nem tudta!
Utána Megpróbáltam még itt, telepítés után konzolból a következőt:
sudo grub
find /boot/grub/menu.lst
Jött a válasz: hd(0,4)
ekkor: root(hd0,4)
setup (hd0)

jött egy üzenet , hogy telepítette a stage1-2-t meg  hogy  done a grub
beállítása.
De utána restart, grublist és nincs rajt xubuntu. Kernelek számát látom,
de ahogy nézem alap rendszeremből a menu.lst-t , beírtam amit tudtam:

title        Ubuntu, kernel 2.6.20-15-generic  [bemásolam a xubi
partícióra tett boot-ból a fájlokat a főbootba a grubhoz, hogy azonos
mappában legyen a  többi hasonló nevűvel, azok 20-16osak]

root        (hd0,7) [xubi partíciója]
kernel        /boot/vmlinuz-2.6.20-15-generic root=/dev/sda7 ro
initrd        /boot/initrd.img-2.6.20-15-generic

De sajnos ez meg sem jelenik  a Grubban. Se a debian által generált
sorok között nem látszik, se a win alatt a plusz oprendszerek között.

Van erre mód? Mert szeretném, ha egy próba erejéig menne!

Köszönettel: Zoli