[ubuntu-hu] ideiglenes fájlok - lemezhasználat csökkentése

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Sze. 1., Szo, 11:07:31 BST

Szekeres István írta:
> [...]
Nézegettem egyesével ezeket a kicsi progikat de a Gaim is azt  üzeni,
hogy csak a desktoppal együtt távolítható el. Pedig erre sem lenne
szükségem. Ezeket egyesével nem lehet kilőni?!

> "... A tmpreaper nevű programot ajánlanám a figyelmedbe. ..."

A program Synapticos leírása szerint nem érdemes '/'-en futtatni. Nekem
még  a /home is egy partíción van a többivel, így sajnos ezt nem tudom
'ráuszítani' a rendszerre. :(

Valóban, köszönöm!

Azt had kérdezzem még meg, hogy mi lehet a "felesleges" tartalom egy
gépen? Mert a súgó nem említ ilyen rendezgetést, de a rendszerem most
majdnem 9Gb-ot foglal. Pedig már leszedtem minden Edu-s alkalmazást, a
UbiStudió programjainak zömét (a maradék talán 4-500Mb lehet).
Igaz van Gnome-os és Kde-s desktopom is... De ezek méretét nem tudom
belőni, mert a synapticban rákeresve a telepített kubuntu dektopra
45,xKb-ot ír. Az elég kevéske.

Vagy ezt nem lehet egyben leszedni, hanem minden összetevőt (kopete)
külön kell levadászni?

Ubuntu alatt hogyan néz ki egy rendes "nagytakarítás"?  Itt is lehet
méretetcsökkenteni egy winféle cc-cleaner programmal? Vagy a tmpreaper a
megfelelő a /home-ra a rendszert meg illik békén hagyni?
9Giga az nem túl sok? Tényleg nincs fent sok program...

Örülnék, ha leírnátok hogyan szoktátok "takarítani" a rendszereteket!
Köszönettel :Zoli