[ubuntu-hu] 7.04 > 7.10 -- downgrade

Horvath Arpad horvath.arpad at roik.bmf.hu
2007. Okt. 19., P, 10:13:01 BST

 csola írta (Dátum: 2007. Oct. 19.)
> (Nagyon) Csalódott vagyok, ráadásul a 7.04-t is elvesztettem a jó kis
> beállításaival. Tényleg: "downgradelni" nem lehet, hogy a régi
> beállítások, telepített programok megmaradjanak?...
Mentsd el a /etc könyvtáradat a .gnome .gnome2 könyvtárakat és a többi
ponttal kezdődő fájlokat könyvtárat/fájlt. Ezekben vannak a beállítások.
Ha újra telepítetted a régit, akkor próbáld meg ezeket visszacsempészni,
persze a régit se töröld, hogy visszaállíthasd.
(Nem kis munka.)
(Másik lehetőség lehet, ha a jelenlegi /home-ot mented másik partícióra,
és megőrzöd a régi home-ot. Annak most hadd ne nézzek utána. Azt hiszem
cp -rp /home /media/hda?
kell.)

pl.
Újratelepítés előtt:
$ cd   #saját könyvtárban dolgozzunk
$ tar czf beallitasok.tar.gz .gnome .gnome2 ....
$ tar czf etc.tar.gz /etc
$ cp *.tar.gz /media/??????   #mondjuk pendrive-ra

Újratelepítés után:
$ cd   #saját könyvtárban dolgozzunk
$ mv .gnome2 gnome2   #hogy visszaállíthasd
$ tar xzf beallitasok.tar.gz .gnome2
ha a gnome jól megy akkor jó, esetleg:
$ rm -r gnome2  #törlöm az eredetit, ha biztos nem kell

ha nem jól megy, visszaállítjuk:
$ rm .gnome2
$ mv gnome2 .gnome2
és így végigmész a szükséges fájlokon.

A /etc nehezebb, ahhoz többet kell érteni, de
diff mentett_fájl eredeti_fájl
parancsokkal megnézheted mik különböznek.
(vagy diff helyett vimdiff (kilépés <Esc>:q ))

--
Horvath  Arpad  <horvath.arpad at roik.bmf.hu>
Honlap: http://www.roik.bmf.hu/harp