[ubuntu-hu] Particiók egyesítése

PT york at freemail.hu
2007. Nov. 29., Cs, 18:51:04 GMT

Szia

> Van egy 80 GB-s vinyó XP-vel. Bár már ez sem szép dolog, de anno a
> telepítő "szakember" úgy telepítette, hogy rácsinált két
> particiót, egy 20-ast meg egy 60-ast. Persze a 20 a rendszeré. Most
> viszont betelt a 20-as (C), de a 60-ason csak kb 10 Giga van
> felhasználva, tehát ott egy rakás üres hely, de sok bolond program
> nem tudja használni, mert ő bizony csak C-re hajlandó dolgozni.
>
> Van-e lehetőség, hogy a két particicából egyet csináljak,
> anélkül, hogy az adatok elvesznének? Pqmagic állítólag nem
> használható, ha a hozzáfűzendő (D) partició nem üres.
Nem igazan linuxos kerdes, de en a kovetkezot tennem:
 pqmagic es gpart is tudja novelni es csokkenteni a particiokat.
 A C meghajto meretet megnovelnem 60GB-re a D maradna 20 GB.
 D -rol atmasolok mindent a C-re, kiveve a D telepitett programokat.
 A D-re telepitet programokat eltavolitom es ujra telepitem a C-re.
 Torlom a D meghajtot majd pqmagic/gpart segitsegevel kinyujtom a C-t
 80 GB-re.

> (Ma lementettem mindent egy 30 gigásra. Állítólag lehet úgy is
> csinálni, hogy a 80-as format és sima file-copyval vissza minden, de
> ettől egy kicsit félek. No, meg nem is ebbe a levlistába való
> megoldás)
Sima masolast egyik op. rendszer sem szereti, igy masolas utan nem fog
mukodni.

York.
---
E-mail: york at freemail.hu