[ubuntu-hu] Grub Reinstall?

Lukács Péter inverzmouse at gmail.com
2007. Nov. 25., V, 18:50:42 GMT

Üdvözletem!!

A nagy kérdésem az lenne, hogy mostanában tervezek felrakni egy Vistát a
gépemre tesztelés céljából, majd utána egy 64 bites XP-t, és egy 32 bitest
is. De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy most van egy sütire beállított ubuntu
7,10-esem, és a régi tapasztalat azt mondja, hogy a windows telepítője egy
tapír, és legyilkolja a grubot. Kérdésem a következő: vissza lehet e tenni a
grubot, egy xp vagy vista telepítés után, és ha igen, akkor hogyan?

A másik kérdés, ami nem is igazán ide tartozik, de azért felteszem, hátha
tud valaki segíteni.

Sata-s vinyó van a gépembe, de gyárilag úgy volt beállítva a  biosban, hogy
IDE-ként kezelje. Én erre nagyon nem figyeltem telepítéskor, de mostmár
szertném átváltani AHCI módra, hogy ki is tudjam használni a sata
gyorsaságát. Kérdésem az volna, hogy ez károsítja e a winyón lévő adatokat
(jelen esetben NTFS partíción lévőket), és hogy tudnék erre az egész
átállított izére XP-t, és Vistát feltenni? Mert XP-hez állítólag floppy-n
kell beadagolni a sara drivert. Na most az nekem nincs. Iletve van. A
fiókomban. Szóval meg lehetne ezt oldani pendrive-ról is (állítólag vistán
igen) XP telepítéskor?

Bocsánat ha kicsit szétszórtan írtam, de hosszú volt a napom...

Előre is köszönöm