[ubuntu-hu] faxolás Ubuntun

Pumpafej szzsolt62 at gmail.com
2007. Nov. 18., V, 11:46:11 GMT

csordas wrote:
> Erőteljesen végigtanulmányoztam az irodalmat arról, hogy miképpen
> lehet faxolni Ubuntu alatt...
> Van:
> 1) ISA buszos faxmodem (Compaq), rögzített IRQ-val (=3)
> 2) efax-gtk program a kezeléshez
>
> Aztán próba indul és hibaüzenet:
> efax-0.9a: 12:02:05 Hiba: can't open serial port /dev//dev/ttyS1: Nincs
> ilyen fájl vagy könyvtár
> efax-0.9a: 12:02:05 befejezve - értelmezhetetlen hiba
>
> Tud valaki tanácsot adni?
>
> warp

/dev//dev/ttyS1 nem stimmel!

A programban van beállítások vagy hasonló menü? /dev/ttyS1 kéne legyen szerintem.
Valahol el lehet írva! (Esetleg ~/efax???rc vagy /etc/efax???rc-ben)

+
Ha a gépedben van soros port, akkor meg kellene nézni, hogy hányas IRQ-t foglal el és milyen port címen van és figyelni, hogy a modem kártyán ne legyen ugyanaz beállítva.
Egy régi szabvány szerint:

com1 port báziscím: 3f8 irq 4
com2 port báziscím: 278 irq 3
com3 port báziscím: 3e8 irq nemtudom már :)