[ubuntu-hu] fantom mount

Szekeres István szekeres at iii.hu
2007. Nov. 15., Cs, 10:52:04 GMT

Szia,

> A következő gondom támadt: "lett" egy fantom felcsatolt particióm, amit
> nem tudok eltüntetni. A partició egyébként fizikailag létezik, de az
> Ubuntuban nincs rá szükség.
>
> Azaz röviden:
> 1) van egy "O" nevű állomány, ami fel van csatolodva pedig nem szerepel
> az fstabban(!),

Nem kell feltétlenül az fstabban lennie annak, amit fel akarsz csatolni,
úgyhogy ez nem gond. Az fstab inkább arra van, hogy
1. a gép tudja, hogy magától mit kell felcsatolnia (milyen eszközt, hova,
milyen paraméterekkel)
2. ha kézzel csinálod, akkor az fstab beállításait használja (ilyenkor pl.
elég csak a csatolási pontot megadni, a többit kikeresi)

> 2) látszólag csatolva sincsen, hiszen ismeretlen a tulajdonosa
> 3) nincs csatolási pontja sem.
> Kérdés: hogyan tudom eltüntetni ezt a fantomot?

Szerintem ez a dolog már ténylegesen nem létezik, csak a nautilus
(fájlkezelő) nem jött rá.. mit csinál, ha jobbklikk után le akarod
választani?

Ha parancssorban kiadsz egy mount parancsot, ugye abban sem látszik már?

Pista