[ubuntu-hu] Javas program

Albert László-Róbert albertlaszlorobert at gmail.com
2007. Nov. 5., H, 11:55:06 GMT

On Mon, 2007-11-05 at 12:22 +0100, csordas wrote:
> Biztos elég triviális kérdés, dehát ami máshol magától értetődő volt az
> linuxban még nem az...
> Javas programot -nevezetesen- a Phex-et- szeretném telepíteni, mert már
> OS/2 alatt is megszoktam
> 1) praktikusan letöltöm az asztalra, ez egy zip állomány
> 2) hova kell - lehet kicsomagolva egy könyvtárba tenni?
en szemely szerint az ilyen "kicsomagolos" programoknak a /opt
konyvtarat hasznalom (azaz a /opt/phex_3.2.0.102 konyvtarba)
> 3) a futtatás gondolom a jar allományra való klikkantással indítható
ubuntu 7.x-tol (elotte mar nem vagyok biztos, hogy mukodott-e) valoban
duplaklickre elinditja az ubuntu a programot, de azert ajanlom, hogy
csinalj egy kis scriptet, amiben gyakorlatilag csak az all, hogy:

#!/bin/sh
java -jar phex.jar

ha netan igy nem indulna el, akkor a tobbi jart is be kell raknod,
valahogy igy:
PHEX_CLASSPATH=lib/commons-httpclient-3.0.1.jar:lib/commons-logging.jar:[stb.]
java -classpath $PHEX_CLASSPATH phex.Main

majd erre a futtathato scripre csinalhatsz egy linket gyakorlatilag
barhova.

> warp

remelem segitettem
udv