[ubuntu-hu] még mindig scannelés

Őry Máté orymate at gmail.com
2007. Május. 26., Szo, 18:41:53 BST

Szia.

On 5/26/07, velegi <velegi at freestart.hu> wrote:
> valami olyasmire nincs megoldás, hogy könyvet vagy annak részleteit be
> tudjam scannelni, mint pl. a recognita, vagy abbyy-vel. Ugy emlékszem
> hogy valami ilyen volt a suseban, de az nekem nem ment. A gyermekem alig
> látó és ezzel lehet segíteni a tanulását. Hátha Ubuntu alatt is menne
> valami. A  Kooka is, meg a xsane is többmegás filt csinál és max.
> pdf-et.

Tudtommal nincsen használható linuxos ocr (pláne magyar), tehát csak
képként lehet szöveget beolvasni. Wine-nal lehet esetleg próbálkozni,
de nem látok sok esélyt a működésre az alapján, amit egy recognita
fejlesztő mesélt nekem tavaly nyáron a programról.
A google dolgozik valami opensource ocr programon, de (szerintem) még
nincsen publikus nyoma.

--
Őry Máté, maat
http://maat.orgo2002.hu