[ubuntu-hu] Vírus-Tűzfal

Péter MÁTÓ mato.peter at andrews.hu
2007. Jún. 27., Sze, 12:17:55 BST

Takács László a következőket írta: (Wed, Jun 27, 2007 at 12:58:07PM +0200)
> Igaz, nem teljesen idevágó a téma, de folytassuk: Mit tudok tenni annak
> érdekében, hogy ne lehessen bejönni senkinek se, max az oroszoknak? Eddig
> nyugodt voltam, a portscan nem jelzett nyitott portot, mindegyik rejtett
> mód, a tűzfal csak azt engedi ki amit engedek. Még valami? Van snortom,
> snortsamem, az összes forgalom (Web, sql..stb) csak helyi hálón megy,
> kívülről tiltva van. Eddigi tudásom ennyit jelent, várom az
> újdonságokat.

Ha nincs nyilvános szolgáltatás, akkor alaphálózati szempontból mindent
megtettél, amit lehet. Meg lehet még támadni a rendszeredet klienseken
keresztül, ez gyakorlatilag a web böngésző, a levelező kliens, a VOIP kliens és
ilyenek támadását jelenti. Ez ellen semmilyen szinten nem véd a csomagszűrő.
Jó védekzés az óvatosság, a felhasználók oktatása. Bizalmas adatokat, leveleket
minimum másik profillal kell kezelni (üzleti levelezés, web banki tranzakciók,
vásárlás...), de szerencsés lehet másik felhasználó vagy akár másik wincseszter,
gép használata. Kerülni kell a warez, pornó meg mittudomén milyen malacságoknak
még a megnézését is. Ilyen szempontból okos gondolat egy szűrő webcache és egy
spam-szűrős levelező szerver. Ezekkel a támadás lehetősége csökkenthető. Ha
muszály használni, akkor a VOIP klienset olyan beállításokkal kell használni,
hogy ne tudjon akárki hívni, csak aki a kapcsolat listádban van. A bittorrent
kliensek használata teljesen ellenjavallt.

Azt el kell mondani, hogy ezek nem teljes megoldások, csak csökkentik a
kockázatot. Ha tökéleteset akarsz, akkor szedd le a gépet az internetről. Ez
elég komolytalanul hangzik, pedig nincs más teljes értékű megoldás hálózati
támadások ellen.

ĂĽdv
	Mátó Péter

##################################### FSF.hu Alapítvány - http://www.fsf.hu ####
############ "a jó béta-tesztelő megéri a súlyát gyémántban" - ESR #############
Név: nem elérhető
TĂ­pus: application/pgp-signature
MĂ©ret: 189 bytes
Leírás: Digital signature