[ubuntu-hu] Vrus-Tzfal

Pter MT mato.peter at andrews.hu
2007. Jn. 27., Sze, 07:36:39 BST

Takács László a következőket írta: (Wed, Jun 27, 2007 at 08:29:05AM +0200)
> Tehát azt mondod, ha a "külvilágnak" nem látszik semmilyen port, nincs
> szolgáltatás (web..stb) a gépen akkor majdnem támadhatatlan? Ez
> szerintem
> így nem teljesen igaz, de a bujócska módszernek jó, ha nem lát egy

És miért is nem teljesen igaz? Pontosan mit lehet csinálni egy géppel a
hálózatról, amin semmilyen hálózati szolgáltatás sem figyel? (Az IP stack
/erről ugye korábban írtam/, vagy a hálókártya driver-ének támadásától
eltekintve, amik ellen meg semmi sem véd.)

> portot se (rejtve) akkor azt se tudja hogy élek = nem próbál betőrni, vagy
> explolitokkal bombázni. De tegyük fel hogy tudja hogy Linux-ot használok,
> mit tud tenni ellenem?

Az a helyzet, hogy kicsit jobban kellene ismernetek a hálózat és az operációs
rendszerek, a programok és a számítógép működését, hogy érdemben válaszolhassak
erre a kérdésre. Maradjunk annyiban, hogy az exploit akkor jön szóba, ha van
elérhető szolgáltatás. Ha nincs, akkor nincs támadási felület.

üdv
	Mátó Péter

##################################### FSF.hu Alapítvány - http://www.fsf.hu ####
############ "a jó béta-tesztelő megéri a súlyát gyémántban" - ESR #############