[ubuntu-hu] redszerről leválasztani a /home- ot ?

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Jún. 23., Szo, 13:16:59 BST

Szervusztok!

Volt egy olyan ötletem, hogy kellene egy backup-ot csinálni a rendszeremről,
mert már nagyon sokat bütyköltem rajta, nem szeretném, hogy végérvényesen
elszálljon. Találtam is leírást hozzá, ahol azt javasolták, hogy a
tömörítéskor zárjam a ki a /home-ot. Ami rendben is lenne.

No de itt akadtam el. Nekem anno egy /- t csinált a linuxnak szánt partíción
a telepítő, s egyet a swapnak.
Most a /home a rendszerel egy partíción van, ami félek tőle, hogy
összegubancolhatja az egészet. Lévén ha újra kell tenni, akkor veszik az
összes fájlom (a /home-ból , ha azt nem archiválom)  és ha a rendszer
hivatkozik a lementéskor memóriahelyekre, akkor a /home miatt esetleg
teljesen el is csúszat egy-egy hivatkozott program - fájl helye a
merevlemezen, arról nem is beszélve, hogy a /home/ -ben is sok rejtett fájl
van (amit sajnos nem tudok, hogy mire szolgál... illetve mennyire hiányozhat
egy újraépítés után).

Ilyenkor mi a megoldás?

Mert QTparted-del már szerkesztettem partíciókat, de az aktuálisat Ubiról
nem tudom ezt a meghajtót kezelni; LiveCd-ről viszont nem mertem, mert nem
vagyok biztos benne, hogy "intelligensen" felismeri, hogy a szétvágáskor az
üres részből képezzen új partíciót...
Ha így készít új partíciót azt elég ha bemountolom a /home alá fstabban, s
manulálisan átmásolok rá minden mapppát, vagy ezt valahogy külön kell
megoldani, hogy továbbra is minden működjön ami a személyes beállításaimhoz
kapcsolódik?

Bocsánat, ha nagyon triviális a kérdés; de még kezdő vagyok .. ám amit eddig
összehoztam azt már kezdem félteni ...

Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv.: Zoli