[ubuntu-hu] Ubuntura váltanék Windowsról

Kerti Balázs Gábor kertib at linuxlap.hu
2007. Jún. 20., Sze, 14:14:49 BST

2007. 06. 20, szerda keltezéssel 13.31-kor PT ezt írta:
> Szerintem nezze meg az ingyenes programokat amiket az ubuntu kinal
> neki, ha nem felel meg neki a k3b akkor majd vesz nerot, de nem tartom
> jo otlettnek arra buzditani embereket, hogy ki se probaljak a kozosseg
> altal keszitett programokat. En mar tobb eve linuxozom, de meg egyszer
> se fordult elo, hogy a k3b ne lett volna eleg.

Az Ubuntu (amiben alapbol nincsen K3B, mert Gnome-t hasznal
ablakkezelonek...) kepes adatfajlokat d&d alapon , illetve ISO fajlokat
kiirni.  Egyszeruen rahuzod a fajlokat az ores optikai mediara, es kesz.
Nomost az ember nem azert hasznal Linux alatt Nero-t. merre erre van
szuksege:-)

> Ezzel sok szempontbol nem ertek egyet, tipikusan a lusta ember sajatja,
> hogy nem aldoz idot az uj dolgok megismeresere, kismeresere. Igen is ha
> uj platformmal ismerkedik ismerje meg a platform altal nyujtott
> lehetosegeket.

Nem hinnem, hogy lusta lennek, es mint irtam volt, nem most kezdtem az
informatikat, sem a Unix es az Unixlike rendszereket. Amirol te beszelsz
annak semmi koze a Linux-hoz, leven a K3B egy KDE alkalmazas, ami nem
csak Linux alapu rendszereken fut.

> Szerintem nem linuxon futnak a legdragabb softok. Itt most konkretan
> egy programra, vagy egy megoldas rendszerre gondolsz, vagy csak FUD?

Konkretan az Informix adatbaziskezelore is gondolhatnek, ami tudtommal
nem veletlenul nem keszult el Windowsra. Konkretan az hatalmas szamitasi
kapacitasokat vegzo modellezo CAD alomasokra gondolok.

Az a "gond", hogy a hazai informatika a "windows" elotti korszaka
kimerul a C64-el, es a 90'-es evek ota sem igen valtozott a helyzet.
Mindenki osszelopta maganak a legjobb szoftvereket - pedig RMS nem most
kezte a GNU-t...  - de most "divat" utalni a multikat...:-)

> Ez igy ebben a formaban hulyeseg, mar bocs...
> Meg tudnad mondani miben tud tobbet a nero, mint a k3b?

Nekem pl. megy 1 rontott lemezem nem volt a 2.0-s vagy a 3.0-s Nero-val.
A K3b meg lazan pufferhiba miatt rontott. A hw ugyan az, a rendszer
ugyan az.

Gondold vegig, hogy azzal, ha noveled azok szamat, akik "ingyen" varnak
mindent, mennyivel jarulsz hozza az fejlesztesekhez, mint ha azt
terjeszted, hogy ha egy szabad szoftvert hasznalsz, es neked ebbol
anyagi hasznod szarmazik - es itt szeretnem kizarni az otthoni
felhasznalok nepes taborat, mert a zart, fizetos szoftvergyartok sem
rajuk epitik a cegjovot - akkor visszaforass penz formajaban a
fejlesztesekre. Mindenki ezt keri, es ez lenne a normalis. De itt, kis
Mo-n annyira gyerekcipoben jar a szoftverjog, ellenben szemet hunynak a
warezolas felett, hogy a budos eletben nem lesz elorelepes.

Balazs