[ubuntu-hu] Ubuntura váltanék Windowsról

tamas gervai gthrepwood at gmail.com
2007. Jún. 20., Sze, 12:17:40 BST

On 6/20/07, Kerti Balázs Gábor <kertib at linuxlap.hu> wrote:

> Nem hiszem, hogy lattad a 3.0-s, stabil, linuxos Nero felhasznaloi
> feluletet, mert akkor tudnad, hogy tud rockride-ot (is).

Talan a betat neztem, amiben meg boszen GTK1-volt, vagy mi a nyavaja.

> Ha valakinek van ra modja/kedve, hogy azt a programot hasznalja amit
> korabban is hasznalt, csak mas platformon, akkor semmive valik az az
> indok, hogy "nem ingyenes".

Na, ez aztan kesz. Innen jon az, hogy hasznaljunk ketutemu motorokat,
mert azt mar ugy megszoktuk? Tessek valtani. A k3b a valos eletben
siman egyenerteku, nehol tobb is, mint a nero. Ar ertek aranyban pedig
nem osszehasonlithato.

Ki az, aki penzt ad olyan programert, amibol van ingyenes?

En lebeszelek mindenkit az MS Office-rol, mert van OpenOffcie.org.
Photoshoprol, mert van Gimp.

Neked a Nero tetszik, win-en nekem is tetszett, mert nincs
aleternativaja, de egy kezdot sem fogok buzditani, hogy ilyesmiert
gazdagitsa a Nero AG-t, mikor igenis van jo alternativaja.

> A legdragabb programok Unix/Linux rendszereken futnak es ez a jovoben
> sem lesz maskent.

Azonban ezek win-en is a legdragabbak kozott vannak, csak ott
altalaban nincs alternativa.

> Ideje lenne megbaratkozni azzal a gondolattal, hogy a zart forrasnak is
> van helye (legyen szabadon felhasznalhato, vagy nem) a Linux alapu

Igen, de a cd iras nem ilyen tema. Ott mindenk megvenni egy programot,
mikor nem kell.

Nekem ilyen szempontbol RMS, lehetoleg oldjunk meg mindent szabad
software-ekkel elve jobban bejon, mint Linus hasznaljuk a legjobb
eszkozt, meg ha fizetos is, aztan probaljuk meg kesobb kivaltani elve.

> rendszerek vilagaban, es a nyilt forraskod sem jelent ingyenesseget,
> hanem szabad felhasznalast. Ha ezekkel mindenki tisztaban lenne, nem

Szamomra azt jelenti, es szerencsere az osszes Linux-os ismerosomnek is.
--
Tamas