[ubuntu-hu] Ubuntura váltanék Windowsról

pelach at freemail.hu pelach at freemail.hu
2007. Jún. 19., K, 21:31:26 BST

Szia!

> Ezúton kérek segítséget tőletek.
> Ubuntura váltanék XP-ről, de pár dologgal még nem vagyok tisztában.
> 1. OO mennyire kezeli "normálisan" az Office fájlokat? Leginkább a doc
> és xls érdekelne (esetleg docx, xlsx), mert Access adatbázisaimat már
> átvittem MySQL-re.

Cégnél tökéletesen megy minden oo-val mivel csak azt használunk, még
sose volt gondunk belőle, pedig kapunk pár doksit/xls árlistát.

> 2. Létezik kétpaneles fájlkezelő Ubuntura?

létezik a gnomecommander, de minek az Neked??
> 3. DVD filmekben mivel lehet "túrkálni" (csak fő filmet kiszedni,
> tömöríteni, stb)?

Én mountolom, majd látszanak a vob-ok, megnézem melyik a film, majd a
többi kuka, csinálok neki dvd fs-t és megy kiirni.

> 4. Van-e, vagy kell-e vírusírtó?Ha igen, van-e ingyenes?

Nekem sose volt még virusirtó, bent cégnél sincs.
> 5. Tűzfalakkal kapcsolatban ugyanez a kérdés.

iptables ami alapba van tökéletes szerintem.
> 6. Van-e Nero-hoz hasonló CD/DVD író progi?

k3b-t ajánlom bár ez kde-s. gnome tartalmaz alapba cd irót,bár utoljára
néztem akkor nem jött be.

> 7. ISO/img stb fájlokba mivel lehet belenézni, vagy be lehet-e valahogy
> mountolni?

mountolod oda ahova akarod.

> 8. Milyen FTP kliens progit javasoltok?

gnome ftp-vel volt gondom, mégpedig nem jol vitte át a jogosultságokat.
azóta mc-t használok

> 9. Ugyanez a kérdés FTP szerverre.

proftpd-t használok.

by:
pch

u.i.: az, hogy milyen ezek a másik oldalon(win) sose probáltam, mivel
sose használtam itthon win-t. cégnél dos után 1 hét winxp után
migráltunk linuxra..