[ubuntu-hu] Fájlrendszerekkel kapcsolatos kérdés

PT york at freemail.hu
2007. Jún. 19., K, 07:01:30 BST

Szia

> A kérdések a következők lennének:
> - Javasoljátok-e a tömbösítést a SATA HDD-knél vagy inkább külön
> legyenek? (Alpalapi RAID vezérlőm van. Alaplap típusa: Asus A7N8X-E
> Deluxe, RAID vezérlő típusa: Silicon Image Sil 3112A RAID Controller)
En inkabb RAID1-et csinalnek, a RAID0 az nagyon hazard jatek, barmelyik
hdd-vel baj van ugrott az osszes rajt levo adatod, akkor mar inkabb
hasznald kulon kulon oket.
Nekem is ilyen lapom van, ez egy buta fake raid vezerlo, ha raid-et
szeretnel akkor az alternate cd segitsegevel tudsz linux sw raidet
csinalni.

> - 15-20 GB elég-e az oprendszernek + programoknak?
Igen.
> - Melyik "szekcióra" milyen fájlrendszert javasoltok?
Altalanos celra teljesen jo az ext3. (ez az alapertelmezett)

> - Telepítésnél ki tudom-e választani, hogy az Ubuntunak milyen legyen
> a fájlrendszere, illetve tud-e a telepítő particionálni?
Igen, ki tudod valasztani, es tud a telepito particionalni.

> - Van-e valamilyen grafikus felületű particionáló progi Ubuntu-ra?
> Vagy jó, ha pl PowerQuest partition Magic-kel csinálom meg?
Miert ragaszkodsz a grafikushoz? Szerintem a cfdisk particionalasra
tokeletes.

> - Van-e valahol jó leírás a Linux alatti particionálás, mountolás és
> hasonló témákban?
google :) es man :).

York.

---