[ubuntu-hu] Válasz- Ubuntura váltanék Windowsról

salaud salaud at citromail.hu
2007. Jún. 18., H, 10:36:25 BST

1. OO mennyire kezeli "normálisan" az Office fájlokat? Leginkább a doc
és xls érdekelne (esetleg docx, xlsx), mert Access adatbázisaimat már
átvittem MySQL-re.
2. Létezik kétpaneles fájlkezelő Ubuntura?
3. DVD filmekben mivel lehet "túrkálni" (csak fő filmet kiszedni,
tömöríteni, stb)?
4. Van-e, vagy kell-e vírusírtó?Ha igen, van-e ingyenes?
5. Tűzfalakkal kapcsolatban ugyanez a kérdés.
6. Van-e Nero-hoz hasonló CD/DVD író progi?
7. ISO/img stb fájlokba mivel lehet belenézni, vagy be lehet-e valahogy
mountolni?
8. Milyen FTP kliens progit javasoltok?
9. Ugyanez a kérdés FTP szerverre.

1, elég normálisan kezeli, apróbb formázási/sortörési gondok szoktak
lenni, ettől még olvasható marad minden.

2, tuxcommander, gnome-commander, krusader, stb, én a gnome-commandert
használom.

3, dvd95, ezzel 9-5 Gb-os dvd-t csinálhatsz, acidrip- ezzel dvd-ból
avi-t, és persze van még kínálat bőven.

4, van vírusírtó, nekem a clamav van fenn, a leveleimet szűri, nehogy
csatolmányként továbbküldjek valami nálam nem működő windows-os vírust.

5, beépítve találod az iptables nevű tűzfalat, amihez több beállító
felületet találsz, én a firestartert használom.

6, cd-dvd írásra kismillió programot találsz, a legjobb a k3b, de a
teljesség igénye nélkül: brasero, gnome-baker, xburn, xcdroast, stb.

7, a leírt terminálos mount is működik, én egy graf felületet használok
erre, de van több is, pl kiso, acetoniso3, gmisomount, stb.

8, a gnome saját beépített cucca sem rosz, de természetesen erre is
kismillió program van, én a gnome-commandert használom ftp-zésre is.

9, ftp szervert nem üzemeltetek, erre a http://google.hu oldalt
ajánlom....