[ubuntu-hu] Ubuntura váltanék Windowsról

Kerti Balázs Gábor kertib at linuxlap.hu
2007. Jún. 17., V, 18:51:23 BST

2007. 06. 17, vasárnap keltezéssel 19.33-kor Andrejka Balázs ezt írta:
> Sziasztok!
>
> Ezúton kérek segítséget tőletek.
> Ubuntura váltanék XP-ről, de pár dologgal még nem vagyok tisztában.
> 1. OO mennyire kezeli "normálisan" az Office fájlokat? Leginkább a doc
> és xls érdekelne (esetleg docx, xlsx), mert Access adatbázisaimat már
> átvittem MySQL-re.

Van amivel gond lehet, foleg sortoresi problemak. De ativelheto...

> 2. Létezik kétpaneles fájlkezelő Ubuntura?

Igen. Tuxcommander egy 1:1 Totalcommander klon.

> 3. DVD filmekben mivel lehet "túrkálni" (csak fő filmet kiszedni,
> tömöríteni, stb)?

DVDRip...:-) + Wine (windows emulator)

> 4. Van-e, vagy kell-e vírusírtó?Ha igen, van-e ingyenes?

Van, de en soha nem hasznaltam, mivel az OS felepitesebol fakadoan nehez
megfertozni. A ClamAV a legelterjedtebb linuxos AV.

> 5. Tűzfalakkal kapcsolatban ugyanez a kérdés.

Ez egy nagyobb kerdeskor.

> 6. Van-e Nero-hoz hasonló CD/DVD író progi?

Van. A Nero linuxos verzioja.

> 7. ISO/img stb fájlokba mivel lehet belenézni, vagy be lehet-e valahogy
> mountolni?

Lehet.

> 8. Milyen FTP kliens progit javasoltok?

Rengeteg van. En a GNOME sajat kepessegeit hasznalom.

> 9. Ugyanez a kérdés FTP szerverre.

proftp