[ubuntu-hu] OFF: Hálózati kérdések

Ilk Balázs Ferenc ilk.balazs at gmail.com
2007. Júl. 11., Sze, 21:26:59 BST

Sziasztok!

Mivel ebben a levélben, az előző levelemmel nem szorosan összefüggő
kérdésekre szeretnék választ kapni, ezért inkább külön levéllel
bővítem a lista forgalmát... ;)

A kérdéseim nagyon lámák, de még eléggé kezdő vagyok hálózatépítésben...

1. Ha én a gépen a dc=intra,dc=kft tartományt állítottam be, attól még
az interneten keresztül el tudom-e érni a levelezést és a
megosztásokat a www.kft.hu címen? A bind9-ben a szerverre regisztrálva
vannak a mail, smtp, intraweb, wpad domain-ek. Regelve van domain név
és a fixIP-re van irányítva.

2. Sokat gugliztam már a következő kérdésre, de igazán kielégítő
megoldást nem találtam még. Hogyan kell megosztani a netet a belső
hálózaton. A routernek használt serverben 2 db hálókártya van: eth0
--> internet felé fixIP-vel; eth1 --> belső hálózat felé egy
switch-hez csatlakozik. A serveren Debian Etch van, de gondolom a
route-olást ugyanúgy kell kivitelezni más Debian alapú oprendszeren is
konzolban.

3. Ez az egyik leginkább láma kérdésem: Tudna-e valaki adni egy jól
működő iptables és squid konfigurációt. Igyekszem megírni a sajátomat
is, de mivel most tanulom a rendszer működését, kicsit lassan haladok,
viszont a servernek a héten üzembe kellene állnia. A jelenlegi
ipTables konfigomat az Easy Firewall Generator for IPTables Version
1.17-tel készítettem és a # pon dsl-provider parancs után folyamatosan
tele írja a képernyőmet, dropped bad packet üzenetekkel... Ezeket hogy
lehet valahova átirányítani, vagy eltüntetni a képernyőről, mert így
használhatatlan a gép. Nem lehet semmit beállítani mert csak a
hibaüziket látom.

Mindenféle segítséget nagyon köszönök és ahogy tudom, meghálálom
valamiféle barter üzlet keretében....

UI.: Flamet ne a listára küldjétek, hanem privátba!