[ubuntu-hu] Távoli asztali kapcsolat routerek mögül

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Júl. 3., K, 19:44:07 BST

Szervusz - szervusztok!

Mindkét gépen egyaránt Ubuntu 7.04 van.
Egy-egy alkalmazást kellene elérni, de nem mindig ugyanazokat.
Alapvetően arra van szükség, hogy azon beállításokat tudjam elvégezni,
amiket én már belőttem magamnak, csak a másik gép tulajdonosa még nem
tudott összehozni.
Néha egy terminál is elég volna, máskor a virtualbox-át kellene látnom.

Ezzel az ssh-val ha jól értem egyszerűbb egy-egy alkalmazást futtatni.
Ehhez ugyanaz a port-forward kell (DMZ, 5900-as port) ?
Amit írtál példának, hogy krumplika.hu; ha ennél az esetnél maradunk,
hogy egy gép adott ip-vel és router mögött, akkor milyen címet
használok? külsöip.maskcím  ( 8082->192.168.1.2:5900  esetén pl.
86.101.70.02:8082) vagy csak külső cím elég?
[bocsi, hogy nem tesztelgetem; de sajnos én messze vagy a routertől s
mondhatni "csak egy dobásom van"]

Köszönet a sok-sok segítségért!
Már egészen sínen érzem a dolgot!

üdvözlettel: Zoli