[ubuntu-hu] Kernel fordítás hogyan?

Szekeres Istvan szekeres at iii.hu
2007. Júl. 3., K, 18:48:47 BST

Hi,

> Még egy olyan kérdésem lenne, hogy a make modules_install-lal mit is
> csinálok?

a /lib/modules/(kernelverzió) -ba bemásolod a lefordított
kernelmodulokat. Ha deb-ből raksz fel kernelt, erre nincs szükség.

> Illetve a kernel honnan tudja, hogy hol vannak a moduljai?

sehonnan. a kernel a modprobe-ot futtatja a modulok betöltéséhez és a
modprobe tudja, hogy hol vannak (megintcsak /lib/modules/(kernelverzió))

> Ha make-kpkg -vel készítem a kernelt, akkor milyen lépések következnek
> utána?

a make-kpkg a .deb-e(ke)t állítja elő. simán csomagkezelővel
felinstallálod, oszt jónapot.

Amúgy az ubuntu saját kernelben sok dolog van, ami a normál
(kernel.org-ról letölthető) kernelben nincs benne. Az sem kizárt, hogy
pár desktop funkció nem fog működni, illetve a zárt eszközmeghajtókkal
is várható szívás. Ha nem vagy mélységesen meggyőződve róla, hogy
szükséged van saját kernelre, én inkább a "gyárit" javaslom.

Pista