[ubuntu-hu] Távoli asztali kapcsolat routerek mögül

Kerti Balázs Gábor kertib at linuxlap.hu
2007. Júl. 3., K, 08:46:39 BST

Hali!

Lehet, nekem nem vilagos, de a tavoli gepeken milyen op.rendszer fut?
Windows alatt - ha XP Proff.- ott a Terminal Szerver, Linux alatt, meg
nem igazan van ertelme az egesz asztalt atvenni, tavolrol barmilyen
alkalmazast - legyen az konzolos, vagy grafikus - el lehet inditani, ssh
alatt X forward-al.

Pl. el szeretnem erni a SuSE szerveremen futo Yast2 vezerlopult grafikus
feluletet.

ssh -X krumplika.hu -l kertib yast2

ssh - parancs
- X - a grafikus felulet tovabbitas
krumplika.hu - a cim
-l kertib - kertib felhasznalokent lepek be
yast2 - a program amit el szeretnek inditani

A jelszo beirasa utan a helyi gep kijelzojen jelenik meg a YAST2, de a
tavoli gepen fut, minden adat kimenet oda megy.

Biztonsagos, mert ssh alapu, es gyors, mert csak az adott alkalmazas
foglalja a "savszelesseget", es nem egy egesz X szerver/VNC "kép".

Konkretan mit szeretnem adminolni?:.-)

Balazs