[ubuntu-hu] Távoli asztali kapcsolat routerek mögül

Grósz Zoltán groszzoltan at gmail.com
2007. Júl. 2., H, 21:05:44 BST

Szervusz! Szervusztok!

Had kérdezzek még egy fontos dolgot!
Ha beállítom a routerben, hogy egy adott fix ip-je legyen a gépeknek.
Linux alatt azt írta korábbi segítségében Takács László, hogy az alap
port az 5900 legyen.
Tehát a gépeket egyenként felcímzem az általad mutatott sablonnal csak a
végén :5900 lesz.

Ezek után jön az, hogy el kellene érni ezt a hálózatot.
Ubuntu alatt ami kicsit összetettebbnek tűnik, az a távoli asztali
kapcsolat -alkalmazás.

Számítógépnek ilyenkor mit kell megadni? Az adott távoli router kifelé
látszó ip-jét?
Protokol az az VNC ? (jelszó nem aktív csak a protokol fájl, amiről
eddig nem volt szó... :( )
Tartományhoz kell a beállított extport?

KÉt kérdés még:
protokol-fáljt honnét szedek?
Amikor így sikerülne belépni, akkor a felhasználónév és a jelszó az egy
az adott gépen éppen nem használt felhasználói fiókhoz tartozó login és
password ugye?!

Köszönet a szájbarágós segítségért!
Szép estét!

Zoli