[ubuntu-hu] Távoli asztali kapcsolat routerek mögül

Takács László lacyc3 at gmail.com
2007. Júl. 2., H, 13:56:53 BST

Hello!

Pont erre találták ki a dinamikus DNS szolgáltatást. Neked otthon dinamikus
IP-d van, azaz nem elég ha megjegyzed hogy 85.66.85.120 mert holnapra
változik. Ezért www.myip.hu oldalon regisztrálsz egy nevet magadnak, majd
letöltöd a linuxos klienst a http://myip.hu/download/myip.tar.gz címről. Ez
mindig szinkronizálja az IP-det a szerverrel, így a
www.sajatdomain.myip.humindig a Te gépedre fog mutatni.

Modtad hogy router mögött van a géped. Ezért továbbítani kell egy portot a
saját gépedre, úgynevezett port forwald (remélem jól írtam..) módszerrel,
így a Te gépeddel kommunikálsz amikor egy bizonyos portal beszélsz :-) Tehát
előszőr is be kell állítani az Ubuntut hogy fogadja a kapcsolatot, Rendszer
-> Beállítások -> Távoli asztal. Itt engedélyezdd az irányítást és a
megosztást is. Javaslom, egy jelszót (jó nehezet) állíts be.

Ezek után, az irányítandó gépen az 5900-as port van nyitva. A router-t ha
lehet úgy állítsd be hogy annak a gépnek amelyiket írányítani akarsz fix
IP-je legyen. Ha ez megvan, a gép IP-jére és az 5900-as portra csinálsz egy
portfordítást a router beállításaiban.

Ezzel meg is vagyunk. Van egy neved, melyel mindenhol azonosítod a gépet és
egy port továbbítás a routeren, ezzel eléred az irányítandó gépet.

Most veszem észre, hogy York már válaszolt. Nem baj, ha már leírtam :-)
--
Takács László
lacyc3 at gmail.com