[ubuntu-hu] edgy telepites - root konyvtar

Petrits Szilveszter szilvio at mezeskalacs.hu
2007. Jan. 23., K, 19:31:29 GMT

Szervusztok!

Új tagként üdv mindenkinek, különösen azoknak, akikkel a susemagyar listán már
találkoztunk.
Egy hete ismerkedtem meg az ubuntuval, és olyan meggyőző erővel hatott rám,
hogy két gépre már fel is tettem. Ott nem volt gond, mert mindegyiket
teljesen legyalultam. A saját gépemen viszont egy Suse mellé szeretném
feltenni.
A gond a telepítés utolsó fázisában jelentkezik. Szépen kijelölöm, hogy hol
legyen a gyökér könyvtár, mit formázzon, és mit hova moutoljon, nyomom a
gombot, hogy előre, ő meg azzal a válasszal jön, hogy nincs kijelölve gyökér
fájlrendszer. Pedig ott virít, mint a réti boglárka.
A részletek:
Amit telepítenék: Edgy, cd-ről.
A gépben két vinyó van, az egyik egészben (ez fixen a gépben van), hdd1 ,
ext3, és ezen vannak a dokumentumaim. A másik (hda) partíciókra van bontva,
és rack-ben van. Mindenképpen ezen a vinyón kellene lennie az ubuntunak.

hda1, ext3 -> az egyik lehetséges hely
hda2, extended
hda5, swap
hda6, reiser ->ez a Suse gyökere
hda7, ext3 ->adatok
hda8, ext3 ->adatok
hda9, ext3 ->másik lehetséges hely.

Az edgy a hdd1-et pécézte ki magának, de az nekem nem jó. A másik két
lehetséges hely közül (mindkettő 10 gigás) viszont egyiket sem fogadja el.
Járt már így valaki? Mit bénázok? Esetleg építő ötlet?

--
Jó munkát!

Szilvió

"Felix qui potuit rerum cognoscere causas" (Vergilius)