[ubuntu-hu] még néhány ötlet

Horvath Arpad horvath.arpad at roik.bmf.hu
2007. Feb. 27., K, 13:52:53 GMT

 Szilveszter Farkas írta (Dátum: 2007. Feb. 26.)

> Nekem gyakorlatilag mindegy. Érdemes lenne lefordítani az oldalt, és
> elküldeni nekik, majd a szöveget felrakni az ubuntu.hu-ra is...
Szerintem is ott van a legjobb helyen. Ott az oldal kinézetéért és a
képek licencéért is ők felelnek. (Aztán, ha van rá igény, áthozhatnánk
az ubuntu.hu-ra.)

Pár gondolat.

==Szórólapok, bemutatók==
Van egy Examples könyvtár a home-könyvtáramban (eredetileg Dappert
telepítettem), abban az alábbiakat érdemes lenne lefordítani és
használni:

szórólapok (OpenOffice.org Writer)
oo-welcome-ot az ubuntu bemutatása, szórólap
oo-derivatives az ubuntu származékai (k/edu/x)ubuntu, szerintem nálunk
  lehetnek sokan, akiknek az Xubuntut kell ajánlani egy új számítógép
  helyett.

bemutatók (OpenOffice.org bemutató)
oo-presenting-ubuntu
illetve ugyanez kubuntuval

Nem tudom, tervben van-e, hogy ez a könyvtár saját nyelven legyen az
ubuntuban, magyar fájlokkal. Mindenesetre hasznos lenne.

==Banner==
Korábban volt szó bannerről. Nincs olyan nyílt forrásban (Creative
Commons vagy GFDL és pl. GIMP), amit csak magyarítani kellene? A síma
ubuntu logo feliratok nélkül nem lenne hatásos, ha egy jó magyar nyelvű
linkre mutatna? Vagy a Linux for human being-es változat egy jó
fordítása? (Az eredeti kinyerhető a presenting-ubuntuból) Erre ötletek
kellenének.

Az alábbiaknál nem tudok jobbat. Van már bevált fordítás?
Linux az emberiességért
Linux az emberi létért
esetleg: Linux az emberi kapcsolatokért

Tudni lehet ezekből, hogy számítástechnikáról van szó.
Lehet, hogy mégis inkább a szabad szoftvereket kellene hangsúlyozni?

==Web==
Állítólag ez más projekt, mint a PR, mindenesetre itt is jó lenne
felmérni, mi hiányzik.

Szerintem a telepítés leírását csak kicsit kellene frissíteni és a
a particionálás leírása hasznos lenne.

Át kellene gondolni, hogy mi az, aminél csak hivatkoznánk más helyre pl.
hupwiki. Ami általános Linux, arról ott lenne gazdaságosabb írni.
Esetleg úgy, hogy az Ubuntu-specifikus részeket itt leírni, aztán utalni
a hupwikire.

Esetleg az ubuntu.hu wikijében a futó, megígért és tervezett munkákat is
rögzíthetnénk.

        Üdvözlettel:
                Árpi

--