[ubuntu-hu] még néhány ötlet

Petrits Szilveszter szilvio at mezeskalacs.hu
2007. Feb. 25., V, 19:41:16 GMT

Sziasztok!

Volna itt pár dolog, ami nekem is beugrott, csak eddig nem volt időm
megírni. Lehet, hogy ismétlek valakit. Ha egyik-másik gondolatom valahol
már előkerült, bocs.

Az ubuntu közösség nyithatna egy bankszámlát, amire támogatásokat
várhatunk, küldhetünk. Nem gondolom, hogy az így befolyt összegből
mondjuk tv-s, vagy óriásplakát kampányt lehetni finanszírozni, de
indulásnak jó lenne. Nagyon hiányolom az ubuntu.hu ról a támogatás oldal
tartalmát. Lehet, hogy ilyesmi célja van? Biztosan sokan vannak
közöttünk, akik a munkából kevésbé tudják kivenni a részüket, de
alkalmanként küldenének némi pénzt.

Azon a bizonyos 5-10 oldalas telepítési segédleten szerepelhetne szépen
megfogalmazva, hogy az ubuntut társadalmi munkában fejleszti a közösség,
és ha az új felhasználó elégedett vele, szívesen veszünk anyagi
támogatást, a további terjesztéshez. Itt is szerepelnie kéne a
számlaszámnak.

Lehetne ugyanígy ubuntus cuccoknak egy egyszerű webáruházat készíteni,
ahonnét a befolyt nyereség szintén a közösségé lehetne. Az ubuntu.comon
van ilyen, de én onnan nem vásárolnék,mert megijedek a dolláros áraktól :-D

Régen olvastam a Linuxvilágon kívül más számtech magazint, de ha ott
nincs jelen az ubuntu, kéne néhány cikk beléjük (a hirdetésekben én nem
nagyon hiszek, tehát arra nem tudom, hogy érdemes lenne-e áldozni -ehhez
  Torma Laci biztosan többet ért).

Ugyanitt lehetne cd-mellékletben telepítő cd/dvd.

A GYIK oldalon kívül szükség lenne egy promóciós oldalra, ahol az ubuntu
előnyeit kéne összegyűjteni mondjuk windó$$al szemben. A BSA nagyon
nyomul a jogtisztasággal, teli a tv a reklámjukkal. Talán erre lehetni
most építeni.

Továbbá szükség lenne még egy oldalra, ahol olyan feladatokat gyűjtenénk
össze, amik viszonylag egyszerűek, és bárki, aki segíteni akar tehet
érte. Gondolok itt plö:
- előre elkészített szórólapok letöltésére, amit bárki kinyomtathat x
példányban, és szórhatja a környéken. Csak rövid szövegre lenne szükség,
ami a jogtisztaságra, stabilításra és néhány más előnyre menne rá,
továbbá szerepelne rajta a promóciós oldal címe is a további részletekért.
- Jó lenne, ha minél több településen lenne legalább egy ember, aki
vállalná, hogy azoknak ír cd-t, akik nem tudják letölteni. Tudom, hogy
van ilyen, de jó lenne kiterjeszteni egy kicsit, és akár a szórólapon
szerepelhetne a környék illetékesének elérhetősége.
- hiányolom a bannereket, amiket le lehet tölteni. Sokunknak van saját
site-ja, ahol biztosan elfér legalább egy kisméretű banner. Ahhoz, hogy
én egy ilyet el tudjak helyezni a saját oldalamon, készítenem kellett
egyet. És én nem vagyok profi grafikus, tehát nem leszek olyan hatásos.

Szerintem.

--
Jó munkát!

Szilvió

Ubuntu Edgy
***
"Felix, qui potuit rerum cognescere causas" (Vergilius)