[ubuntu-hu] Ubuntu szerver

Pter MT mato.peter at andrews.hu
2007. Feb. 21., Sze, 15:59:56 GMT

Ámon Tamás a következőket írta: (Wed, Feb 21, 2007 at 04:36:38PM +0100)
> Akkor most az ubuntuhoz van valami server verzio is? Vagy csak
> egyszeruen felteszem a desktop-ot?

Talán esetleg megnézhetted volna, hogy az Ubuntu-nak milyen verziói vannak...
Van szerver verzió, abban alapból nincs X, és ez jó így.

> A tavoli adminisztraciot hogyan oldjatok meg?

ssh

> A levelezo jelenleg qmail, de szivesen lecserelem, ha van valami olyan,
> ami tud tobb domaint is kezelni, domainenkent azonos user-nevekkel,
> email aliasokkal stb.-vel. A lenyeg, hogy konnyen kezelheto legyen
> esetleg weben keresztul is.
>
> Lehet, hogy sokat akarok, de jo lenne egy olyan script v. valami, ami
> egy-egy uj domainhez teljesen beallitja az apache-t, mysql-t,
> webalizer-t, alap email fiokokat (v awastatot) esetleg a bind-ot. Jo
> lenne, ha automatikusan quota-zna is. Ha jail-eket is tud csinalni, az
> meg szebb lenne. Van valami ilyesmi?

Szerintem a qmail is tud több domaint. Azt hiszem, hogy az alapértelmezett
Ubuntu levelező az Exim, de nagyon jó a Postfix is. Lehet választani. Olyan
script-ről én nem tudok, ami egy teljes virtuális domain-t beállít neked, de
lehet, hogy van. Majd szól valaki, vagy keress rá a neten.

> Esetleg van valami server tutorial ubuntu-hoz?

Passz. Pontosabban mit szeretnél?

üdv
	Mátó Péter

##################################### FSF.hu Alapítvány - http://www.fsf.hu ####
############ "a jó béta-tesztelő megéri a súlyát gyémántban" - ESR #############