[ubuntu-hu] Ubuntu szerver

Gabor Burjan buga at buvoshetes.hu
2007. Feb. 21., Sze, 14:50:10 GMT

On Wed, Feb 21, 2007 at 02:37:06PM +0100, Ámon Tamás wrote:

> Egy elmeleti kerdesem volna, megpedig, hogy az ubuntut mennyire jo
> szerverkent hasznalni? Mennyivel jobb/rosszabb, mint egy Debian?

Pro: Sarge-hoz hasonlitva gyari kernelben hardvertamogatas sokkal jobb,
van "server" kernel, van mukodo security support a kernelcsomagokhoz is.
Frissebbek a benne levo szoftverek.

Kontra: Vallaltan nincsen security support a universe-ben levo
csomagokra.  Ez nem biztos, hogy letezo problema az esetedben, de pl.
Dapperben a PHP4 mar csak universe-ben van, hasonloan a mysql 4.1-hez.
Mar futo alkalmazas eseteben korultekintest igenyelhet a valtas, ha
egyaltalan meglepheto.

Bonusz: Milyen csomagokat hasznalok a universe repositorybol?

  grep-aptavail -e -F Package '^('`grep-status -F Status -s Package \
                                   -n installed | paste -sd \|`')$' \
                               -a -F Filename universe -s Package -n

(Ezt tudom, hogy nem kerdezted, de most ennek kapcsan raktam ossze a
parancsot es hatha mas is hasznat veszi :)

> Illetve melyik verziot erdemes ehhez hasznalni, ha erdemes?

Dappert.

buga