[ubuntu-hu] 12 tlet

ry Mt orymate at gmail.com
2007. Feb. 20., K, 23:51:04 GMT

Üdv

> leírtam egy tucatnyi ötletet, hogy mi mindent tehetnénk az Ubuntu
> terjedéséért, ismertségéért. Ezek egy része már talán korábban is
> elhangzott, de most összegyűjtöttem őket.

Szép munka :)

> „Feisty Fawn sajtópremier”
> A Feisty Fawn megjelenésekor tarthatnánk egy nagyszabású sajtópremiert,
> amin a meghívott újságíróknak, valamint az érdeklődőknek bemutatjuk az
> Ubuntu-t, és demonstráljuk a Feisty új képességeit. Ez kicsit
> hasonlítana az Ubuntu konferenciára, csak értelemszerűen más dolgokra

A végösszegben egészen biztosan.. sajnos nehéz egy ilyen rendezvényhez anyagi támogatókat szerezni... lenne erre pénzünk? Helyszín?

> hegyeznénk ki, és sokkal rövidebb, pörgősebb lenne (mondjuk az egész nem
> lenne több 60 percnél). a végén természetesen az érdeklődők kérdéseket
> tehetnének fel, és kiosztanák a sajtó képviselőinek (esetleg minden
> látogatónak) CD-ket, valamint egy nagyon rövid, tömör, átlátható
> telepítési útmutatót. Jó lenne eredeti CD-ket osztogatni, de ha ez akkor

                        Kizárt, hogy bejelentéskor eredetit tudunk osztogatni. Nekem az írt cd-től inkább gagyi, warez benyomásom lenne...

> még nem megoldható, akkor tökéletes az írott CD is, ettől még inkább
> frissnek érzik majd a dolgot.
>
> „Mutasd be az Ubuntu-t!”

Határozottan jó ötlet, csak meg kell csinálni ezeket a prezentációkat.

> „Ubuntu RoadShow”

Hajrá ;)

> „Tömör információk”
>  [...]
> A leírás a telepítés menetét követi végig, a particionálástól a
> multimédia támogatás telepítésén keresztül a finomhangolásig. Mindezek
> Feisty-re leírva, hiszen ott ez sokban egyszerűsödik majd, és hamarosan
> amúgy is megjelenik.

Mindenképpen szükség lenne ilyenre. A 2005. decemberi telepítési útmutató sem biztos, hogy pozitív benyomást kelt :)

> „Teaser kampány”

> Ez a reklám azon speciális esetek közzé tartozik, ahol a megvalósítás
> akkor jó, ha amatőr, és első látásra valamiféle alulról jövő
> kezdeményezésnek tűnik (gondoljunk itt a 12 Majom című Terry Gilliam
> film emlékezetes falfirkáira, posztereire). A plakátok pedig egyetem,

Az lehet, hogy alulról jövőnek kell tűnni, de így is úgy gondolom, hogy profi nyomatokra és grafikára van szükség. Értsd ezalatt, hogy nem géppapírra, fekete-fehérben kell elkészíteni, mert az szintén a gagyi hatást kelti. Egy nyomdában készült A4 plakát már érne valamit, most úgy el is képzeltem, hogy milyen jó lenne :)

> főiskolák, gimnáziumok hirdetőtábláira, falaira kerülhetnének. Az utcai
> reklámozást viszont elkerülném, mert ott teljesen másképp hat egy ilyen
> – beolvad az albérletet kínáló, elveszett kiskutyát kétségbeesetten
> kereső hirdetések, vagy ami még rosszabb, a térítőszekták közzé, amit
> mindenképpen el kellene kerülni.

Igen, az utcán csak óriásplakátot szabad(na), ez a pgsmnek be is jött :) Emlékszem, hogy suttogták az emberek, hogy biztos valami ruhabolt lesz :)

> „Ubuntu esélyegyenlőség”
> Egyik ilyen lehetőség a számítógép újrahasznosítási projekt.

Volt már sok ilyen projekt, általában egy-két gépet raktak össze. Persze már az is valami. Vegyük figyelembe, hogy az Ubuntu nem tipikus kis erőforrás-igényű rendszer.

> „Ubuntu gyerekeknek”
> Az Edubuntu remek választás egy általános iskolás korú gyerek számára –
> kár lenne az ebben rejlő lehetőségeket nem kihasználni. Első körben
> érdemes lenne elkészíteni egy tömör, jól szerkesztett felvilágosító
> anyagot (esetleg ajándék Edubuntu CD-vel), és ezt eljuttatni a lehető
> legtöbb általános iskolában dolgozó informatika tanárhoz.

Ez is jó ötlet, és itt is kiemelném a minőség fontosságát. Ne papírfecniket kapjanak.

> „Partneri kapcsolatok”
> Az Ubuntu sikere szempontjából elengedhetetlen, hogy jól működő partneri
> kapcsolatokat alakítson ki legalább három csoporttal: A számítógépes
> hardverek forgalmazóival, a vállalati rendszerek telepítésével
> foglalkozó vállalkozásokkal, és az oktatási intézményekkel. Ezért
> bevezetjük a „Hivatalos Ubuntu LoCo Partner”-t, akikkel a lehető
> legmagasabb szintű együttműködést alakítjuk ki.

Tetszik.

> „Megjelenések”
> Arra kell törekedni, hogy megjelenjünk olyan helyeken, ahol sok
> potenciális felhasználóval találkozhatunk. Ilyen lehet például a Sziget
> fesztivál, valamint a különböző felsőoktatási intézmények gólyatábora.
> Ezeknél a megjelenések elsődlegesen azt a célt szolgálnák, hogy növeljük
> az Ubuntu brand ismertségét, és ahhoz pozitív élményeket kapcsoljunk.
> Így azok, akik itt találkoznak az Ubuntu-val, később nagyobb
> valószínűséggel fogják elolvasni az erről szóló híreket, írásokat, és
> nyitottabbá vállnak az Ubuntu kommunikációjára.

És ezt ki intézi? :)

> „Ubuntu nyugdíjasoknak”
> [...] Valószínűleg a közeljövőben ezért ez még nem valósul meg.

Sajnos.

> „Ubuntu a közigazgatásban”
> [...] Éppen ezért ez inkább csak
> hosszú távú célként lebeghet előttünk.

Legalább személyes ismertség, "protekció" kell ahhoz, hogy akárcsak szóba is álljanak veled bármelyik kis porfészekben. Ez egy ilyen ország...

> „Banner kampány”
> Milyen technikával készülne el? GIF animáció vagy Flash?

Ópenszószt mostanában álló pngben szokás reklámozni. Hagyományos banner értelemben jobb is az :)

Csatolok egy munkaverziót az *Ubuntut a Közoktatásnak Projekt* álmodozásból^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H ^H tervezetből. Jelenlegi állapotában lehet, hogy csak én értem :)
Tudom, hogy nagyon sok munka lenne vele, de talán össze lehetne fogni az edubuntusokkal egy ilyen horderejű munkában. Persze ehhez képest az érettségizős cd összeállítása apró feladat.
Ha megvalósulna ez a projekt, a napi 7.55 órában wowozó iskolai rendszergazdák nagy eséllyel választanák ezt. Egy w2k3server beállítása többségüknek nagy falat.

--
Őry Máté (maat)