[ubuntu-hu] konferencia vélemény

Szilveszter Farkas szilveszter.farkas at gmail.com
2007. Feb. 19., H, 16:11:45 GMT

Sziasztok!

A véletlennek köszönhetően került a kezeim közé a Műegyetem
Villanykari újságjának (Impulzus) egy 2006. novemberi száma, amelyben
meglepve olvastam a következő cikket:

---
Magyarországon először rendezték meg az Ubuntu Konferenciát

Mivel hazánkban elég kicsi a szabad szoftvert használók tábora és
kevesen tudják, mi is az az Ubuntu, és mivel én is nemrég váltottam le
a redmondi szörnyet, gondoltam elmegyek és megírom nektek.

Mivel nem sok hely kínálkozik erre a témára, az egész Unix/Linux
történetetnek járjon utána mindenki, ha kíváncsi.
Az Ubuntu egy egészen új, kb. 2 éves Linux disztribúció és hihetetlen
sebességgel fejlődik. Az alapkoncepció már a jelmondatukból is jól
látható: Linux for Human beings (Linux emberi lényeknek). A szó is egy
dél-afrikai kifejezés, jelentése: emberiesség tanúsítása mások felé.
Aki kicsit is járatos a témában, az tudja, hogy sokszor olyan
alaptudás kell egy ilyen rendszer használatához, ami már az első
pillanatban képes elrettenteni a legbátrabb felhasználókat is. Ennek
kiküszöbölésére lépett fel a Canonical Ltd. és dobta piacra (értsd: ki
a webre :)) az Ubuntu-t, amiből már az ötödik kiadást is
elkönyvelhettük. Ennek okán, vagy éppen ellenkezőleg, néhány támogatót
maguk mögött tudva megszervezték az első magyar konferenciát.
Október 28-án az I épületben (igen, nálunk :)) rendezték meg az
összejövetelt, ahol a regisztráció előzetes és természetesen ingyenes
volt. Az első meglepő dolgot itt tapasztaltuk, nevezetesen semmi
értelme nem volt a reggelésnek, az e-mailek irkálásának, az
érdeklődési kör megadásának. Ezen túl nem is különböző grafikus
felületekkel szállított Ubuntu CD-t kaptunk ajándékba, ahogy ígérték,
hanem különböző platformra kiadott alap (Gnome-os) Ubit. De ez volt a
kisebbik gond.
Az eladók között láthattunk ismertebb magyar linuxosokat,
fejlesztőket, hivatalos közösségi tagokat (Török Gábor, Dobi Attila,
Mátó Péter, Süveg Gábor, Kelemen Gábor), de volt külföldi szekció is,
ahol neves fejlesztők angol nyelvű előadásait kísérhettük figyelemmel.
Az eladások témáira témáira nem nagyon térnék ki, annál inkább a
szervezésre. Hihetetlen és felfoghatatlan számomra, hogy olyan
területekre, mint a wifi vagy a grafika Linuxon, hogy lehet mindössze
fél órás előadást tartani (még ha tartják magukat a kiírt 45 perces
ütemtervhez, akkor is kevés). Ilyen bonyolult dolgokra egy egész nap
is kevés volna talán. Most érezhetném azt is, hogy nesztek, itt van,
megtartottuk, de nem akarom. Mondjuk az is bizonyít valamit, hogy a
reggel becsekkolt kb 350 résztvevőnek csak elenyészően kis része jött
vissza az ebédszünet után.
Volt egy személyes negatív élményem is. Mivel láttam, hogy mindenki a
wifit szeretné feléleszteni, pedig nagy részük nem volt „idevalósi",
gondoltam, nem árt, ha szólok az előadónak, hogy ne kísérletezzenek a
srácok. Erre ő úgy kommentálta a közönségnek, hogy a „technikus azt
üzeni, hogy..."! Én technikus??? Hát álljon már meg a világ! Persze ez
csak vicces, nem volt azért olyan rossz.
Összességében nem vagyok maradéktalanul elégedett a szervezéssel és
még sok minden mással, de azért helyes és folytatandó kezdeményezésnek
tartom, és ahogy az elkeseredett sportedzők szokták mondani: „innen
szép nyerni". Jövőre gyertek ti is.

Byron
---

Azt már most eldöntöttem, hogy a megjelent cikk miatt helyreigazítást
fogok kérni a laptól, mert több valótlanságot is állít.

1. A regisztráció célja az volt, hogy mindenki kaphasson ingyen
eredeti Ubuntu CD-t, illetve egy Linuxvilág számot. A netes
regisztrációnál azért kérdeztük meg az érdeklődési köröket, hogy
összeállíthassuk a legmegfelelőbb programot (feltételezem, hogy a cikk
írója nem rendelkezik konferenciaszervezői tapasztalatokkal)

2. Az ebédszünet után zajlott a legnépszerűbb előadás Mátó Péter
tolmácsolásában, még az ajtóban is álltak emberek. Ezután volt Süveg
Gábor előadása, amely szintén teltházzal futott. Kelemen Gábor utolsó
előadására érthető okokból nem voltak már annyian kíváncsiak...

3. A szerző személyes élményeit inkább nem kommentálnám...

Ha úgy érzitek, hogy valóban ilyen katasztrófális volt a konferencia
szervezése, kérlek most írjátok meg, hogy idén jobban csinálhassuk...

Üdv,
Szilveszter