[ubuntu-hu] Canon PowerShot A75

KamiHír kamihir at freemail.hu
2007. Dec. 26., Sze, 16:54:46 GMT

quintus_13 at irj.hu írta:
> Kami írta:
>
> lsusb-vel kideríteni, hogy milyen USB id-vel bír az eszköz, majd
> felvenni a megfelelő udev rules-ek közé.
>
> ---
>
> Ennek kicsit szájbarágósabb mikéntje érdekelne engem, mert szükségem
> van rá.

Ok!

Nyomsz egy lsusb -t
Klasz egy ilyesmi kimenetet:
..
..
Bus 004 Device 003: ID 04a9:30fe Canon, Inc.
..
..
..

Ezek a felcsatlakoztatott USB-s eszközök. Meg kell jegyezni azt az
azonosítót ami a Canon előtt áll, esetünkben: 04a9:30fe
Mivel a tiér is Canon elvileg csak a 30fe rész fog különbözni.

majd rootként szerkeszt a:
/etc/udev/rules.d/45-libgphoto2.rules
fájlt és szúrd be valahova közére a következő sort, úgy hogy átírod az
azonosítót benne:
ATTRS{idVendor}=="04a9", ATTRS{idProduct}=="30fe", MODE="0660",
GROUP="plugdev"

Ezek után indítsd újra az udevet rootként:
sudo /etc/init.d/udev restart

Elvileg ezek után mennie kell. Ha a legújabb Ububtut (7.10) használod
esetleg érdeme lenne bejelenteni, hogy ezt az eszközt is felvegyék.

Remélem működik!

KAMI