[ubuntu-hu] fontconfig + inkscape problem

Ligetvári Sándor batyuu at gmail.com
2007. Aug. 8., Sze, 12:53:46 BST

Hi all!

"Újoncként" rögtön egy kérdéssel fordulnék a listához. Inkscape
használata során futottam bele abba a problémába, hogy az ms core fontok
használatakor nem tudok dőlt, félkövér stb variánsokat beállítani.
Ezeknél a fontoknál a font belső leírója tartalmazza magyar nyelven a
stílust, a fontconfig fel is dolgozza jól, azaz a font választás
párbeszédablakban magyarul jelenik meg a stílus, tehát dőlt, notmál,
félkövér stb a választható bold, italic, stb helyett. Azok a fontok
amelyek így látszanak, sajnos csak alapstílussal használhatóak. Tud
valaki ennek kiküszöbölésére workaroundot? Nézegettem a fontconfig
doksiját, de egyelőre nem találtam megoldást (az nem számbaveendő, hogy
állítsam át a rendszert angolra :-) ).
Üdv'

Batyu'