[ubuntu-hu] linux particio

Horvath Arpad horvath.arpad at szgti.bmf.hu
2006. Nov. 21., K, 12:12:46 GMT

 Úgy látom még nem válaszoltak. Nem vagyok nagy szakértő a témában, de
 összeszedem, amit tudok.

 Szekely-Sipos Sandor Zolta írta (Dátum: 2006. Nov. 18.)
> Jelenleg Win XP-t es Ubuntu Linuxot is hasznalok. Szeretnem megnovelni a
> linux particiom mertetet, mert egyre nkabb izom benne. Sajnos egyreszt
> nem primary, masreszt elegge a merevlemez vegen van, tehat az egyetlen
> lehetoseg az lenne, hogy az elotte levo ntfs-bol vegyen el. Lenne par
> kerdesem:
>
> 1. Megoldhato ez enelkul, hogy ujratelepitsem a Linuxomat?
Azt hiszem, igen.
Megoldja valószínűleg a problémát:
* a parted program, amelynek grafikus felületei a gparted (gnome) ill.
        qtparted (KDE) vagy
* a Particion Magic kereskedelmi szoftver

Én az előbbivel egy ntfs partícióról nyestem már le linuxnak helyet
sikeresen, a többi olvasmányélmény.

> 2. Amennyiben nem, akkor hogyan oldom meg, hogy a beallitasaim
> megmaradjanak? Egyaltalan mennyit tudok a beallitasaimbol megtartani es
> hogyan? Milyen file-ok kellenek?
Az /etc könyvtár tartalmát érdemes elmenteni, itt vannak a
rendszerszintű beállítások,  a felhasználóé pedig a homekönyvtárban
található .-tal kezdődő rejtett fájlokban, könyvtárakban: .bashrc,
.vimrc .gnome .gnome2 .synaptic .mozilla...
(Listázásuk ls -A, vagy Nautilusban Ctrl-H)

Egyszerű módszerről viszont nem tudok a visszaállításukhoz.

--
Horvath  Arpad  <horvath.arpad at szgti.bmf.hu>
Honlap: http://www.szgti.bmf.hu/harp