[ubuntu-hu] samba+swat

Péter MÁTÓ mato.peter at andrews.hu
2006. Dec. 21., Cs, 08:19:55 GMT

Klemm Győző a következőket írta: (Thu, Dec 21, 2006 at 04:05:18AM +0100)
> Feltettem egy samba szervert a gépemre, mellé pedig egy SWAT-ot. A SWAT-ot
> csak úgy tudtam elérni, hogy engedélyeztem a root felhasználót. Az
> adminisztrátorokhoz aztán hozzáadtam saját magamat, a rootot pedig
> letiltottam. A fucsa az, hogy nem történt semmi, továbbra is csak roottal
> tudok bejelentkezni, a sajátommal nem.

Előrebocsátom, hogy én nem használok ilyen felületeket, én vi-t használok, az
sosem hagy cserben :) Gondolom a SWAT nincs felkészítve a sudo használatára.
Ez sajnos általános a nem Ubutnu-hoz készített adminisztrátori cuccoknál.

> A másik problémám az, hogy iszonyú lassan töltődik be az admin felület, kb
> mintha egy modemmel tölteném le egy amerikai szerverről.
> Hol keressem a hibát?

Például a rossz névfeloldás okozhat ilyet. Az a kérdés, hogy egyenletesen
jön-jön, csak lassan (ekkor a program vacak vagy a gép erőforrásai nem
megfelelőek), vagy gyorsan válaszol, csak sokat kell rá várni. Na ilyenkor
lehet arra gyanakodni, hogy valami timeout, és ez lehet például névfeloldás.

Érdemes ilyenkor nézni egy rendszerfigyelővel a gép processzorának és diszkjének
terhelését. Lehet, hogy egyszerűen csak annyira antioptimális a progi, hogy
ennyi idő kell neki, hogy felolvassa és kiszámolgassa a dolgait.

ĂĽdv
	atya

##################################### FSF.hu Alapítvány - http://www.fsf.hu ####
############ "a jó béta-tesztelő megéri a súlyát gyémántban" - ESR #############
Név: nem elérhető
TĂ­pus: application/pgp-signature
MĂ©ret: 189 bytes
Leírás: Digital signature