Αδυναμία προβολής και επεξεργασίας αρχείων σε usb μετά από άνοιγμα του σε Windows

Kostas Oikonomou kikonomou at yahoo.gr
Sun Jan 26 09:02:03 UTC 2020

Αγαπητοί φίλοι,
Χθες είχα μια παρουσίαση σε ένα συνέδριο. Δημιούργησα την παρουσίαση μου σε Libreoffice Impress 6.0.7.3 κάτω από Ubuntu 18.04. Την παρουσίαση, μαζί με τις εικόνες που χρησιμοποίησα τις έβαλα σε ένα φάκελο. Ακολούθως, στο χώρο εργασίας μου που έχω υπολογιστή με Windows, άνοιξα την παρουσίαση μου σε Libreoffice Impress (δεν ξέρω ακριβώς την έκδοση του) σε περιβάλλον Windows 7. Έσωσα την παρουσίαση σε μορφή Powerpoint 97-2003 και είδα ότι «έτρεχε» καλά όταν την άνοιξα με το Powerpoint. Στη συνέχεια όταν γύρισα στο σπίτι (κάτω από Ubuntu 18.04) δημιούργησα ένα φάκελο με όνομα others στον οποίο μετακίνησα ότι είχα στο usb πλην της παρουσίασης. Έτσι το usb είχε το φάκελο others με όλα τα υπόλοιπα αρχεία και το φάκελο της παρουσίασης.
Χθες έκανα την παρουσίαση μου από τον υπολογιστή του συνεδρίου, που φυσικά είχε windows (πιστεύω τα 10). Η παρουσίαση «έτρεξε» μέσα από το usb. Μετά το τέλος της παρουσίασης, αφού έκλεισα το Powerpoint προσπάθησα να καταργήσω το usb, αλλά μέχρι να βρω το πρόγραμμα ασφαλούς κατάργησης, ο τεχνικός του συνεδρίου τράβηξε και έβγαλε το usb χωρίς ασφαλή κατάργηση (ήθελε να κερδίσει χρόνο).
Γυρνώντας στο σπίτι αντέγραψα το φάκελο με την παρουσίαση στον υπολογιστή μου (Ubuntu 18.04) και στη συνέχεια προσπάθησα να τον διαγράψω από το usb και να επαναφέρω όλα τα αρχεία μου όπως τα είχα, δηλαδή να τα μεταφέρω από το φάκελο others στο root του usb και να καταργήσω το φάκελο others.
Ανακάλυψα ότι το nautilus δεν με άφηνε να διαγράψω το φάκελο με την παρουσίαση (τον οποίο μπορούσα να δω και να ανοίξω). Επίσης ο φάκελος others φαινόταν άδειος, χωρίς κανένα αρχείο. Βέβαια ανοίγοντας τις ιδιότητες του usb φαινόταν ότι είχε τα αρχεία μου (αφού φαινόταν ότι το usb δεν ήταν άδειο).
Άνοιξα το nautilus μέσα από το τερματικό σαν διαχειριστής. Πάλι δεν έβλεπα τα αρχεία μου στο φάκελο others και ούτε με άφηνε να διαγράψω το φάκελο με την παρουσίαση. Πιο κάτω αντιγράφω και επικολλώ το κείμενο που δείχνει το τερματικό μου:
kostas at kostas-MS-7551:~$ sudo nautilus
[sudo] password for kostas:
Gtk-Message: 10:23:25.494: GtkDialog mapped without a transient parent. This is discouraged.
Gtk-Message: 10:23:34.890: GtkDialog mapped without a transient parent. This is discouraged.
kostas at kostas-MS-7551:~$

Να σημειώσω ότι δοκίμασα από δυο διαφορετικές θύρες usb να αποκτήσω πρόσβαση στα δεδομένα μου χωρίς επιτυχία.
Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω ώστε να αποκτήσω πρόσβαση και «εξουσία» στα δεδομένα μου, δηλαδή να τα δω όλα και να μπορώ να τα διαχειριστώ?
Λυπάμαι αν λείπουν μερικά τεχνικά στοιχεία, πχ έκδοσης των windows του laptop από το οποίο έγινε η παρουσίαση. Επίσης ζητώ συγγνώμη αν μακρηγόρησα παραθέτοντας «άχρηστες» λεπτομέρειες που κουράζουν, αλλά δεν έχω την ικανότητα να «φιλτράρω» μόνο τις χρήσιμες, αφού δεν ξέρω τι φταίει.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια.
Φιλικά
Κώστας Οικονόμου