Πάγωμα υπολογιστή με Ubuntu 16.04 64bit

Kostas Oikonomou kikonomou at yahoo.gr
Tue Jun 19 15:10:25 UTC 2018

Αγαπητοί φίλοι,
Σήμερα μου «πάγωσε» ο υπολογιστής μου στον οποίο έχω Ubuntu 16.04 64bit με 4GB RAM. Όταν λέω ότι πάγωσε, στην πράξη ανταποκρινότανε υπερβολικά αργά σε κάθε εντολή μου. Σε κάποια φάση μου έβγαλε και ένα μήνυμα που έλεγε:
Ένα σενάριο ενεργειών σε αυτή τη σελίδα μπορεί να είναι απασχολημένο, ή να έχει σταματήσει να ανταποκρίνεται. Μπορείτε να διακόψετε το σενάριο τώρα, ή να συνεχίσετε για να δείτε αν το σενάριο θα ολοκληρωθεί.Σενάριο ενεργειών: chrome://global/content/bindings/text.xml:36
Μου έδεινε την επιλογή για «διακοπή σεναρίου» ή για «συνέχεια». Επέλεξα την πρώτη επιλογή για διακοπή, αλλά και πάλι η ανταπόκριση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη (παρέμεινε το παράθυρο διαλόγου για αρκετά λεπτά). Σε όλη αυτή τη διάρκεια προσπάθησα να κλείσω το firefox που έτρεχε σε σελίδα youtube, αλλά μάταια. Ούτε καν μπόρεσα να ανοίξω το τερματικό για να χρησιμοποιήσω την εντολή xkill. Το τερματικό δεν άνοιγε ούτε με το συνδυασμό super+T.
Τα προγράμματα που είχα ανοικτά ήταν το firefox (όπως προανέφερα), το libreoffice writer και το zotero. Επίσης σημειώστε ότι το πληκτρολόγιο μου είναι ενσύρματο usb ενώ το ποντίκι μου είναι ασύρματο.
Στο τέλος ο υπολογιστής έκανε επανεκκίνηση. Δεν ξέρω αν η επανεκκίνηση έγινε αυτόματα ή ήταν αποτέλεσμα πολλών συνδυασμών πλήκτρων που δοκίμασα, μεταξύ άλλων και το control+alt+delete.

Θα μπορούσε κάποιος να μου πει γιατί συνέβη αυτό και πως μπορώ να μειώσω, αν όχι να μηδενίσω, την πιθανότητα να ξανασυμβεί;
Φιλικά
Κώστας Οικονόμου