Re: Δήμος Χανίων και ΕΛ/ΛΑΚ

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Wed Nov 14 12:42:26 UTC 2012

2012/11/14 Kanna <akrassa at gmail.com>:
> Παντελή καλημέρα,
>
> ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Νομίζω ότι αυτή η κίνηση δεν αφορά μόνο το
> Δήμο Χανίων.
> Έχουμε παρόμοια μηνύματα και από άλλους Δήμους στη βόρεια και κεντρική
> Ελλάδα (Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη, Εδέσσης, Ηρακλείου Αττικής).

Πολύ ωραία και χαίρομαι που με την ευκαιρία μαθαίνω και γι αυτούς :)

> Προφανώς... κάτι ψήνεται. Δεν ξέρω αν πρόκειται για μία οργανωμένη -
> αποφασισμένη, προμελετημένη κίνηση, αλλά φαίνεται ότι όλοι εξ ανάγκης
> κινούνται προς το ΕΛΛΑΚ και μάλιστα μοιάζει όλοι να ξεκινούν με τα πολύ
> βασικά όπως οι Εφαρμογές Γραφείου.

Αν κρίνω από τα Χανιά, δεν πρόκειται για κάτι οργανωμένο ή που να έχει
επιβληθεί εξ άνωθεν (μάλλον το αντίθετο). Απλά αρχίζουν να ευνοούν οι
συνθήκες:

  --> Αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών είναι πλέον εξοικειωμένοι
       με τους Η/Υ και δεν "γκρινιάζουν" τόσο από το ένα λογισμικό στο άλλο.

  --> Οι πάροχοι των εξειδικευμένων εφαρμογών (π.χ., μισθοδοσία κλπ)
       γυρίζουν τα interface τους σε web-based οπότε δεν απαιτούν πια
       windows on the desktop.

  --> Λεφτά δεν υπάρχουν αλλά ανάγκες υπάρχουν (π.χ., πώς θα πάει
        κάποιος σε ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων / κεντρική διαχείριση
        όταν δεν έχει budget για server licenses? μόνο με ΕΛ/ΛΑΚ).

  --> Η άλλη λύση για εξοικονόμηση πόρων (ρεαλιστικά μιλώντας) είναι να
        απολύσουμε τους υπαλλήλους και δε νομίζω κανένας από τους ίδιους
        τους υπαλλήλους να προτείνει στο δήμο την απόλυσή του ως την
        ενδεδειγμένη λύση :P (άσε που για μένα τουλάχιστον, θα ήταν μεγάλο
        λάθος κάτι τέτοιο μακροπρόθεσμα).

  --> Αρκετά πακέτα ΕΛ/ΛΑΚ έχουν πλέον ωριμάσει και είναι σε μεγάλο
        βαθμό ανταγωνιστικά σε σχέση με τα αντίστοιχα proprietary.

  --> Σε πολλές πόλεις υπάρχουν LUGs / LoCos κλπ που μπορούν να
        βοηθήσουν σημαντικά τόσο στο τεχνικό όσο και στο "promotion"
        κομμάτι εθελοντικά.

> Επίσης πρόσφατα (μόλις την προηγούμενη εβδομάδα) στο OSEPA Workshop που
> αφορούσε την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το ΕΛΛΑΚ κάναμε μία πρόταση για
> επιμόρφωση των "νεο-εισαχθέντων" στο Libre με τη μέθοδο της Ασύγχρονης
> Τηλεκπαίδευσης, η οποία πραγματικά ενδείκνυται γι' αυτή την περίπτωση, ως
> την πλέον "low-cost" λύση.

Η οποία θα γίνει πώς ακριβώς; Το ρωτάω επειδή με ρώτησαν αν μπορούμε
να τους βοηθήσουμε με την εκπαίδευση.

Υπάρχουν π.χ., screencasts για LibreOffice 3.6 σε windows?

Και σχετικά με πιστοποίηση π.χ.? Κάποια στιγμή προσπάθησα να δουλέψω
προς την κατεύθυνση ενός ECDL-like συστήματος πιστοποίησης για LO
με in-application tests κλπ αλλά για να είμαι ειλικρινής είναι λίγο πολλή
δουλειά για να γίνει από έναν άνθρωπο μόνο (που ασχολείται και με άλλα
1000) σε εθελοντική βάση.

Θα ήταν πολύ καλό αν αναλάμβανε κάποιο πανεπιστήμιο π.χ ή σχετικός
φορέας μια τέτοια προσπάθεια.

Χαιρετισμούς,
Παντελής