Permissions

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Sun Nov 4 14:21:51 UTC 2012

2012/11/4 Panagiotis Padazopoulos <takispadaz at gmail.com>:
> Καλησπέρα.
> Κατι μου ξεφυγε στην πληκτρολογηση και εδωσα την εντολη chmod 777 -R /
> Αποτελεσμα αυτού, πολλά πραγματα να μην λειτουργούν.
> Καποια ευκολη λυση να επαναφέρω τα permissions σε αρχεία και φακέλους;

Υποθέτοντας ότι πρόκειται για server, για εγκατάσταση πολύ κοντά σε vanilla
(ότι δεν έχεις αλλάξει και πολλά πράγματα δηλαδή) θα μπορούσες να κάνεις
τα εξής:

1. Να στήσεις το ίδιο setup κάπου αλλού (π.χ., σε ένα VM).

2. Να κάνεις μια λίστα αρχείο:permissions στο VM με κάτι σαν:

find / -printf "%p:%m\n" > perms.txt

3. Να κάνεις apply το perms.txt στο αρχικό μηχάνημα με κάποιο
script που θα κάνει parse κάθε γραμμή του perms.txt, σε
FILE και PERMS και αν το FILE υπάρχει θα κάνει
chmod $PERMS $FILE

Ο κώδικας του παραπάνω script αφήνεται ως άσκηση για τον
αναγνώστη, σε bash π.χ., μπορείς να παίξεις με τη
μεταβλητή IFS για να χωρίσεις μια γραμμή σε 2 μεταβλητές.

Αυτό δεν είναι εγγυημένο ότι θα φτιάξει τα πάντα φυσικά, αλλά
τουλάχιστον μπορεί να ξαναφέρει το σύστημα σε αρκετά καλό
επίπεδο ώστε με μερικά purge και reinstall πακέτων και manual
διορθώσεις για τα υπόλοιπα να είσαι εντάξει.

Χαιρετισμούς,
Παντελής