Google Summer of Code

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Tue Mar 27 06:17:42 UTC 2012

2012/3/27 Παύλος-Πέτρος Τουρνάρης <p.tournaris at gmail.com>:
> Και θα πρέπει εμείς να προτείνουμε τι θέλουμε;;;Μου φαίνεται λίγο περίεργο
> ... επίσης αν μπορέσει κάποιος να με βοηθήσει με το πώς ακριβώς να
> συμπληρώσω μια αίτηση για μια από τις εταιρείες για να μάθω τη διαδικασία,
> καθ'ότι νέος σε αυτά,  θα το εκτιμούσα.

(η πηγή της απορίας σου είναι σε ένα βαθμό γλωσσολογική· το γεγονός
ότι κάνεις ένα «proposal» δε σημαίνει ότι οι συντελεστές του έργο θα
πρέπει να μην έχουν ιδέα για το τι βάζεις στην αίτηση, ή να μην έχεις
συζητήσει μαζί τους πιο μπροστά).

Προτείνεις εσύ τι εργασία θέλεις να κάνεις, ύστερα από μια συνενόηση
με τους συντελεστές του έργου.
Μπορείς
1. να προτείνεις εσύ μια δική σου ιδέα προς τους συντελεστές ώστε να
δεις αν πραγματικά θα ήταν χρήσιμο
2. να συζητήσεις και να κάνεις την αίτησή σου σε κάποια ιδέα που έχουν
καταγράψει οι συντελεστές.

Γενικά το να προτείνεις εσύ μια ιδέα που δεν έχουν καταγράψει οι
συντελεστές είναι δύσκολο, με την έννοια ότι τυπικά πρέπει να
αφιερώσεις χρόνο με ένα έργο για να βρεις πραγματικά μια έλλειψη. Αν
για παράδειγμα αρχίσεις να ασχολείσαι προγραμματιστικά με το
LibreOffice τώρα, τότε σε μερικούς μήνες θα έχεις μια ιδέα για τυχόν
πράγματα που χρειάζονται να γίνουν, διότι παρακολουθείς τις
λίστες,κτλ.

Από την άλλη πλευρά, πες ότι διαβάζεις τη σελίδα με Ιδέες για εργασίες,
http://wiki.gimp.org/index.php/Hacking:GSoC/2012/Ideas
και από αυτά σε ενδιαφέρει να υλοποιήσεις την εργασία υποστήριξης
Javascript για να γράφεις πρόσθετα στο GIMP.
Είναι καλό να γράψεις κάποιο μήνυμα στους συντελεστές του GIMP, και να
ρωτήσεις κάποια διευκρίνηση.
Και κάνεις την αίτησή σου πάνω σε αυτό το θέμα.
Όταν κάνεις την αίτηση, μπορείς να την αποθηκεύσεις και να συνεχίσεις
τη συμπλήρωση αργότερα, κάτι που είναι βολικό. Και επιτρέπει να
βελτιώσεις την ποιότητα της αίτησής σου.
Έτσι, το proposal σου θα είναι για την υλοποίηση της δυνατότητας στο
GIMP να δέχεται πρόσθετα και στη γλώσσα Javascript.

Αν ήταν να προτείνεις στο GIMP κάτι ολότελα δικό σου, τότε θα
επικοινωνούσες ξανά με τους συντελεστές του έργου για να περιγράψεις
την ιδέα σου. Προσωπικά θα πρότεινα ως εργασία να γραφτούν μια σειρά
από δείγματα κώδικα για πρόσθετα στο GIMP, δείγματα που θα μπορούσαν
να μπουν σε έναν οδηγό ή βιβλίο. Και ο λόγος είναι ότι για το GIMP
υποστηρίζει ήδη 6-7 γλώσσες για πρόσθετα, ωστόσο στην πράξη ο κόσμος
δεν έχει ιδέα πως να γράψει ένα πρόσθετο. Μπορείς να το φέρεις έτσι
και να δεις αν οι συντελεστές θα δείξουν ενδιαφέρον. Θα μπορούσες να
ρωτήσεις π.χ. «One thing that I find lucking in GIMP, is the fact that
writing plugins and scripts is not a well-known art, and the only way
to go for it is to dissect existing plugins or find bits and pieces
from blog posts. Would it make sense to write a set of
plugins/scripts, in one or more of the existing supported languages,
have them well-documented so that new users can easily create their
own? The more the plugin/script writers, the more will spill over as
GIMP developers. What requirements would you put in such a project so
that it becomes a GSoC project?"
Θα μπορούσες να δοκιμάσεις και τέτοιο και να δεις αν υπάρχει
ενδιαφέρον. Πρόκειται για κάτι σημαντικά πιο εύκολο, και ταυτόχρονα
και πιο χρήσιμο. Δες στο http://registry.gimp.org/ για περισσότερες
πληροφορίες και προσπάθησε να εντοπίσεις ελλείψεις όταν ένας νέος
χρήστης προσπαθεί να καταλάβει τι γίνεται με τη δημιουργία
πρόσθετων/script.
(την παραπάνω ερώτηση μπορεί να την κάνει ο καθένας στους συντελεστές,
π.χ στη λίστα του gimp· από εκεί και μετά, μπορούν να κάνουν
προτάσεις/αιτήσεις όσοι φοιτητές ενδιαφέρονται).

Σίμος