Re: Ελληνικό customized version του Ubuntu

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Wed Mar 21 07:01:16 UTC 2012

2012/3/20 George Christofis <geochr22 at gmail.com>:
> Καταρχάς συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία...
> Κάτι που επίσης μπορούμε να δούμε (άν είναι τεχνικά εφικτό) είναι να μπει
> στο slide show της εγκατάστασης η Ελληνική κοινότητα, έχει αναφερθεί και στο
> φόρουμ [1].
>
> Επίσης μπορούμε να βάλουμε το gimp 2.7 (2.8) προεγκατεστημένο μαζί με την
> ελληνική μετάφραση που έχει ήδη ολοκληρωθεί ; Η 2.7 είναι ακόμη beta απ'όσο
> ξέρω αλλά θα γίνει οσονούπω σε 2.8 και θα είναι stable [2].
>
> Μία άλλη πρόταση που έχω να κάνω είναι να μπούν έργα που έχουν δημιουργήσει
> [...]

Δυστυχώς φοβάμαι ότι τα παραπάνω δεν είναι αυτή τη στιγμή τεχνικά εφικτά
(για το συγκεκριμένο πακέτο). Ο λόγος είναι ότι στόχος του συγκεκριμένου
πακέτου είναι να μπει στο main του ubuntu ώστε στο μέλλον να είναι διαθέσιμη
η ελληνική εκδοχή αυτόματα, όπως π.χ., όταν πας στο site του firefox σου βγάζει
αυτόματα να κατεβάσεις την εξελληνισμένη έκδοση.

Για να γίνει αυτό εφικτό πρέπει να αποδεχτούμε κάποιους περιορισμούς:
      -> Δεν μπορούμε να έχουμε Depends:/Recommends: σε πακέτα εκτός του main
          (αυτό αποκλείει όλες τις εφαρμογές που είναι στο universe)
      -> Δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε πακέτα
      -> Δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε το επιτρεπόμενο συνολικό μέγεθος του CD.

Αυτά που προτείνεις μπορούν να πραγματοποιηθούν όμως κάλλιστα σε ένα
lightweight ελληνικό ubuntu derivative (γιατί τότε απεξαρτητοποιούμαστε από
τον έλεγχο της canonical ως προς το τι επιτρέπεται να μπει στο CD / ποιο μέγεθος
κλπ)

Σε ένα τέτοιο lightweight derivative δουλεύω αυτή τη στιγμή (βασισμένο
στο kubuntu
αλλά τα scripts θα είναι διαθέσιμα και η μετατροπή για να παίζει και
με ubuntu/unity
είναι τετριμμένη).

Αν υπάρχουν άτομα που θα ήθελαν να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο project απλά
πείτε το και θα σας ενημερώσω όταν η υποδομή είναι έτοιμη.

Χαιρετισμούς,
Παντελής