Ανοικτός Διεθνής Διαγωνισμός «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ και ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η/Υ και ΣΥΝΑΦΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ» Αρ. Διακ. 02/2012

Sergey Tsabolov ( aka linuxman ) sergios at greeklug.gr
Tue Dec 4 13:57:12 UTC 2012

Στις 04/12/2012 11:08 πμ, ο/η Christos Iossifides έγραψε:

> [...]
> https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=27&t=5998
>
> Και επαναλαμβάνω:
> κοινοποιούμε όλοι το συγκεκριμένο έργο με παράλληλη τοποθέτηση υπέρ του ελεύθερου λογισμικού.
>
> /
> Πρόσθετες σκέψεις:
>
> Το επιχείρημα ότι από οικονομική και μόνο σκοπιά θα προκριθεί λύση με ελεύθερο/ανοιχτό/δωρεάν λογισμικό δεν ισχύει κατ'εμέ διότι:
> -> σε διαγωνισμούς/προκηρύξεις του υπ.παιδείας (και γενικότερα στην εκπαίδευση) οι ενδιαφερόμενοι μάχονται για το «πρώτο τραπέζι πίστα» ως την καλύτερη διαδικασία προώθησης των προϊόντων τους.
Ναι βέβαια και μετά κάνουν τα τραγικά πράγματα όπως ανέφερες για το
2009, δύο λειτουργικά όπου το ένα στην εγκατάσταση έσβηνε το άλλο.
Εγκαταστημένη διανομή 9.04 με wubi σε δίσκο τον windows.
Χωρίς διαρκής υποστήριξη καν.
Και πολλά άλλα.
> -> ακόμη και μηδενική κοστολόγηση και με βάση το παραπάνω είναι δυνατή.
> -> στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή η υπάρχουσα ιδιωτική υποδομή να υποστηρίξει εγκατάσταση σε συστήματα με βάση τις διπλές προδιαγραφές του 2009 που προανέφερα χωρίς σημαντικό πρόσθετο κόστος (εκτός αν μοιραστεί σε πολλούς προμηθευτές όπως έγινε το 2009).
Και γιατί να είναι διπλές προδιαγραφές, ποιος είπε και αποφάσισε ότι
πρέπει να είναι διπλές προδιαγραφές;

> Τέλος, η οικονομική και μόνο θεώρηση του διαγωνισμού είναι λάθος διότι ο αποκλεισμός τεχνολογιών (όταν αυτές είναι δυνατές και συμβατές στο ίδιο υλικό δηλ. ανά μονάδα υπολογιστή) αποτελεί φίμωση στην διαδικασία της εκπαίδευσης.
Εδώ είσαι λάθος, σε περιόδους σαν και αυτό που περνάμε έχουμε υποχρέωση
να επιλέξουμε οικονομικότερη λύση για τα παιδιά μας, για το μέλλον τις
εκπαίδευσης, να μάθουν κάτι ουσιαστικό και όχι να γίνουν μελλοντικοί
πελάτες μίας εταιρίας, φτάνει ποια, τους έχουμε φλομώσει με κλειστά
πράγματα, τους κάναμε ρομποτάκια.

Δεν ξεχωρίζουν πολλές φορές τι είναι λειτουργικό σύστημα, νομίζουν ότι
Η/Υ = Windows, να γράψεις κείμενο = MS office, να επεξεργαστείς εικόνα =
photoshop.

Και να σου πω για τα Σκόπια που διαθέσανε 185.000 Η/Υ με Ubuntu είναι
χαζοί, είχαν όπως λες ιδιωτική υποδομή για να το κάνουν;
Όχι με 1.300.000 ευρώ που θα πληρωθεί σε λογισμικό άλλα και με 300.000
θα βρεθούν πολλές εταιρίες που θα μπορούσανε να κάνουν αυτό που συζητάμε.
Και υποδομή θα βρεθεί και προσωπικό που θα το κάνει, και δυνατότητα για
υποστήριξη για επόμενα 3-5 χρόνια τουλάχιστον.
Η απλά τα βάλανε κάτω σύμφωνα με αυτά που έχουν και αυτά που μπορούν να
δώσουν και βρήκανε καλύτερη λύση;
Και παραδείγματα τέτοια είναι άπειρα είτε στην Ευρώπη είτε και στο Κόσμο.

Ορίστε παραδείγματα

http://www.linuxjournal.com/content/case-national-linux-distributions
Και πως μπλοκάρουν το θέμα
http://techrights.org/2010/03/25/dumping-windows-on-russia/
Πως ξεκίνησε το θέμα http://www.kommersant.com/p849277/computers_in_schools/
Αρκετά παλιό άλλα σαν παράδειγμα
http://profy.com/2009/08/20/russian-teachers-will-learn-linux-by-2010/
Ορίστε και ένα μεγάλο παράδειγμα
http://www.themoscowtimes.com/business/article/government-computers-to-get-linux-based-operating-system/410915.html
Και πως προσπαθούν να μπλοκάρουν
http://phoronix.com/forums/showthread.php?71931-Microsoft-is-trying-to-replace-Linux-based-government-OS-in-Russia

Νομίζω ότι αρκούν σύνδεσμοι, έχω να προσθέσω μόνο ότι έχουμε άλλη μία
περίπτωση "απευθείας" ανάθεσης προμήθειας λογισμικού σε μία εταιρία άλλα
με πολλούς παίκτες, όπως έγινε και το 2009, και τότε χάθηκαν 60.000.000
ευρώ, και την επόμενη χρονιά δεν μπορούσανε να δώσουν και άλλους
φορητούς Η/Υ στα παιδιά, με δικαιολογία δεν έχουμε λεφτά.

> Δεν είμαι νομικός αλλά εκτιμώ ότι πιθανότατα να προκύπτει και έννομο συμφέρον ( και άρα πιθανές ενστάσεις ) στην βάση της παραπάνω θεώρησης (ακόμη και από εκπαιδευτικούς ή γονείς οι οποίοι υποχρεώνονται να δέχονται την μερική και όχι ολική εκπαίδευση των παιδιών).
>
> /
>
> Λέφτερα,
> Ch Iossif
>

> [1] http://ubuntu.5.n6.nabble.com/Fwd-02-2012-td5004139.html

Don't send me documents in .doc , .docx, .xls, .ppt . , .pptx
Send it with ODF format : .odt , .odp , .ods or .pdf .
Try to use Open Document Format : http://el.libreoffice.org/
Save you money   &  use GNU/Linux Distro http://distrowatch.com/